fotobollfoto
Aktiv medlem
Ja helt sant. Du skrev inte. Det var jag som i mitt eget huvud läste det som är så vanligt i andra trådar i samma ämne; att ingen kan ta skada av att bli fotograferad.Nja, jag skrev om nåt negativt som kan uppkomma av att bli gatufotograferad. Fysiskt eller psykiskt spelar ingen roll. Jag menar att man som gatufotograf inte behöver känna oro över att åsamka nån skada genom att ta en bild och i vissa fall också publicera densamma. Precis som att man inte ska vara orolig för en massa andra saker som potentiellt har en försvinnande liten risk att skada någon. Att bara ogilla nåt (att bli fotad, jojk-musik, oförskämdheter) är något som man måste lära sig att behärska och helt enkelt stå ut med.
Jag själv är inte orolig att skada någon med min hobby. Men jag inser att vi alla inte är lika på den punkten. Att det dels finns de som är oroliga. Som trådstartaren. Och dels finns de som faktiskt upplever obehag i någon form över att bli fotograferade. Och jag tänker att det måste finnas plats för alla sorter i vårt samhälle. I någon sorts harmoni.