Tilva
Avslutat medlemskap
Jag har en D80 med 1870-objektivet till och behöver komplettera med ett objektiv till. Jag tar mycket kort på hundar i rörelse och vill därmed kunna köra korta slutartider och samtidigt få bra skärpa och det ska inte krävas en massa ljus för att få till en bild. Med de kriterierna känns det som om mitt drömobjektiv blir dyrt!
Tyvärr så har jag inte råd med ett dyrt objektiv utan kikar nu på alternativ som antingen är ok och prisvärda nya, eller om jag köper begagnat.
De nya känns lite lättare att leta efter och jämföra i tester osv. men vad bör jag titta efter för begagnade objektiv?
Jag har siktat in mig på objektiv 70-300 eller kanske 55-200. Eller något däremellan...
Kan någon ge mig lite namn på objektiv som jag bör kika efter?
Tyvärr så har jag inte råd med ett dyrt objektiv utan kikar nu på alternativ som antingen är ok och prisvärda nya, eller om jag köper begagnat.
De nya känns lite lättare att leta efter och jämföra i tester osv. men vad bör jag titta efter för begagnade objektiv?
Jag har siktat in mig på objektiv 70-300 eller kanske 55-200. Eller något däremellan...
Kan någon ge mig lite namn på objektiv som jag bör kika efter?