Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag är en latmask!

Produkter
(logga in för att koppla)
Har hittat knappen!

Ja, den knappen var den som Justus beskrev. Jag har använt den tidigare, men bara tryckt till den en gång i tron om att fokus skulle låsa sig. Men det visade sig ju att den knappen måste hållas in, och det är ju ochså jättejobbigt (Bara skojar!), så jag föredrar att ställa fokus-inställningen på "S" istället :)

M-S-C AF inställning

Nån som vet varför inte D70 (D100?) har C-läget på autofokus knappen till skillnad från tidigare modeller? Det är bökigt at gå in i menysystemet.

Snälla. Sätt den inte på "C". Då kommer du komma tillbaka o fråga samma fråga igen :)

edit: Simon du var snabb o redigera bort ditt misstag ;)

Liknande reglage?

Finns det inte ett liknande reglage på D70 som det finns på D100 (Bilden ovan), där man enkelt kan vrida och bestämma?

timofej skrev:
Inte så att det har något med tråden att göra, men tack Justus för den underbara länken! Tack vare den har jag surfat hit - en underbar läsning! Skrattade gott!:) Förutsätts dock att man har grundläggande kunskaper i dator för att det ska vara roligt.:)

Hahaha, den liraren hade inte alla hemma! =)

timofej skrev:
Inte så att det har något med tråden att göra, men tack Justus för den underbara länken! Tack vare den har jag surfat hit - en underbar läsning! Skrattade gott!:) Förutsätts dock att man har grundläggande kunskaper i dator för att det ska vara roligt.:)

hahaha, den där var länge sen jag såg sist. så jäkla bra :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar