iSolen.se
Guest
Du formulerar dig snävt där utrymmet för debatt är som störst...
Det kan man ju alltid göra.
Jag återkommer i denna tråd.
Har du läst tidigare inlägg?
Det "snäva" var för att kunna hitta gemensamma ståndpunkter.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du formulerar dig snävt där utrymmet för debatt är som störst...
Det kan man ju alltid göra.
Jag återkommer i denna tråd.
Det kanske då borde finnas en avgift som går till mindre ekonomiskt starka konstnärer osv så även de har möjlighet att använda sig av sin lagliga rätt. Men de är det väl ingen som bryr sig om i lobbygrupperna...
Man berövar inte en spänn från nån när man piratkopierar. När ska folk fatta det egentligen?Men det är för många skönare att tro att det bara de stora producenterna man berövar pengar av när man piratkopierar.
Man berövar inte en spänn från nån när man piratkopierar. När ska folk fatta det egentligen?
Är det så svårt att förstå att om ingen piratkopierade skulle faktiskt folk köpa en och annan DVD-skiva eller tanka ner filmen lagligt?
Jag blir lika fascinerad varje gång upphovsrättsmaffian med Pontén och Wasted i spetsen försöker argumentera för att en nerladdning är lika med en förlorad försäljning. Say WHAT???
Folk köper filmer.
Är det så svårt att förstå att om ingen piratkopierade skulle faktiskt folk köpa en och annan DVD-skiva eller tanka ner filmen lagligt?
En och annan ja, men inte varje. SF Bio säger ju att antalet biobesök stiger i år igen, för vilket år i räkningen minns jag inte, och de stora internetbutikerna säljer dvd-film som aldrig förr och ökar de också. Likförbaskat är det så synd om de stackars amerikanska filmbolagen att de måste köpa sina egna lagar.
Mycket vill ha mer...
Självfallet inte lika många som om inte fildelningen fanns.
[...] DVD-ökningen är helt ny och kom när IPRED slog igenom
Så vem som hellst får försöka.
Vi kanske skulle behöva mindre övervakning om fler försökte följa lagarna istället för att lägga tid och kraft på att undkomma upptäckt?
Vad är det du behöver utbildning i?
Att saker som kostar pengar i affären troligen inte är gratis på nätet?