eosguy
Aktiv medlem
Många lever kvar i tron att man som internet butik inte har varken lager eller kostnader. Det var många år sedan man kunde driva en seriös nätbutik så. Har själv drivit "vanlig" butik tidigare och numera endast nätbutik (ej inom foto) och det skiljer inte så himla mycket i fasta kostnader, min butikshyra låg på 15k, idag har jag 8k i lokalhyra + serverhyra på 5k i månaden. Har ett lagervärde på över 500k+. Att leverera paket inom 24 timmar från order tar kunden som självklart, och det ser även jag som en självklarhet. Att beställa hem varor efter kundens order funkar inte längre, om det det inte är udda/väldigt dyra prylar. Att nätshoppa är smidigt och väldigt många sitter på arbetstid och näthandlar, mellan kl 12-13 dippar order ingången rejält och minskar även kraftigt när folk slutar jobbet och tar sedan fart på kvällen igen.
Mina fotoprylar har jag köpt både lokalt hos scandinavian photo, lokala små handlaren, cyberphoto och B&H. Det viktiga har varit att man vill ha varan snabbt. B&H blir det när det är prylar som tex 300 2.8 IS som kan skickas direkt, vilket ofta ingen har på lager i Sverige.
Det den lokala butiken på hörnet borde fixa är en ordentlig hemsida med lagersaldo, ser jag att han har pryl X på hyllan och inte skiljer sig alltför mycket i pris mot tex cyberphoto så kör jag hellre förbi och köper den direkt än beställer på nätet och får vänta 1-2dagar.
Mina fotoprylar har jag köpt både lokalt hos scandinavian photo, lokala små handlaren, cyberphoto och B&H. Det viktiga har varit att man vill ha varan snabbt. B&H blir det när det är prylar som tex 300 2.8 IS som kan skickas direkt, vilket ofta ingen har på lager i Sverige.
Det den lokala butiken på hörnet borde fixa är en ordentlig hemsida med lagersaldo, ser jag att han har pryl X på hyllan och inte skiljer sig alltför mycket i pris mot tex cyberphoto så kör jag hellre förbi och köper den direkt än beställer på nätet och får vänta 1-2dagar.
Senast ändrad: