Öh.. ok..
Men om jag som kund vill tex köpa en kamera (var jag nu fick det ifrån
) Då vill jag självklart känna på och testa produkten innan jag köper den.
Detta gör jag ju automatiskt i närmsta butik. Där kollar jag också priset.
Går sedan in på nätet och jämför priset med nätbutikernas (inklusive frakt och eventuell tull-kostnad)
Skulle det visa sig att jag sparar mer än 300 spänn på internet-köpet så köper jag väl för fan inte kameran i butik!
Visst kommer många butiker gå i konkurs, men vad ska man göra?
Det är nya tider.. Jag tänker fan inte betala en massa pengar extra för att en butik tar ut överpriser och dessutom har dålig personal. (Ja, i åtminstone 70% av butikerna är personalen antingen:
Slemmiga säljare som bara vill sälja och försöker övertala en, otrevliga och vill egentligen ha ett annat jobb eller tror att man egentligen inte har råd att köpa och avvisar en barskt, eller tror man är snattare, tjuv, eller dum i huvudet och ljuger en rakt upp i ansiktet, i de flesta fall är de också okunniga och opålästa)
Och ja, detta är så jag upplever det.
Håller med föregående talare, det krävs ett rejält mervärde när man handlar i butik för att det ska vara värt alla de extra hundralapparna eller tusenlapparna. Det måste ju butiksägare förstå!
Och hur kommer det sig att det allt som oftast är fel typ av människor som jobbar inom service och säljbranschen?
Kan någon nämna tex nämna ett fik där personalen bemöter en trevligt i kassan? Tror det har hänt mig typ på två ställen..