Annons

Inspirationsböcker

Produkter
(logga in för att koppla)

M.Schärström

Aktiv medlem
Hej,

jag söker efter någon/några riktigt bra inspirations böcker i svart-vitt. Det behöver inte alls vara mycket text utan det är bilderna som skall ligga i fokus. Alltså böcker att bli inspirerad av och som skulle kunna funka som bomull för hjärtat en regnig höstdag.

Någon som har tips?
 
Gunnar Smolianskys One picture at a time har nyss släppts och finare sv/v arbete får man leta efter. Boken håller även hög kvalitet på repro och tryck.

Salgados Africa är en annan storslagen bok som jag rekommenderar.

Brassais Paris by night är en klassiker med nattbilder som finns i nyutgåva.

Koudelkas retrospektiva bok är ytterligare en fantastisk bok.

Don McCullin finns det flera bra, In England tex som även innehåller en del av hans landskapsbilder,

Och skall du köpa någon Henri Cartier-Bresson tycker jag att Photographer har det bästa urvalet och snyggast repro och tryck.
 
Oj, Tackar så mycket för det snabba och bra svaret! Skall notera dessa och kika in dom snarast!



Gunnar Smolianskys One picture at a time har nyss släppts och finare sv/v arbete får man leta efter. Boken håller även hög kvalitet på repro och tryck.

Salgados Africa är en annan storslagen bok som jag rekommenderar.

Brassais Paris by night är en klassiker med nattbilder som finns i nyutgåva.

Koudelkas retrospektiva bok är ytterligare en fantastisk bok.

Don McCullin finns det flera bra, In England tex som även innehåller en del av hans landskapsbilder,

Och skall du köpa någon Henri Cartier-Bresson tycker jag att Photographer har det bästa urvalet och snyggast repro och tryck.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.