Malmöpågen
Aktiv medlem
Är det bara RAM minnet som går att byta på iMac 27´Retina eller går det även att byta ut disken, grafikkort, processor?
Jag är verkligen Apple freak men tycker ändå inte att det är schysst gjort av dem att förhindra att produkterna uppgraderas längre fram.
Sedan modellen som kom late 2012 är det endast möjligt att byta minnesmodulerna själv. Eller ja, allting kan bytas om du är händig och har tillgång till värme- och limpistol. Jag utgår från det man enkelt som svensson kan byta och det är, numera, endast minnesmodulerna.
Jag börjar bli riktigt lack på fusion drive. Det har nu hänt ett antal gånger att dator fryser helt och svarar inte på musen alls. Samtidigt hör man hur hårddisken rasslar. Efter ett tag släpper det och den är mycket snabb igen. Det är ca. 10-20 sekunders frysning vi pratar om. Mycket irriterande, ingen mer fusion drive för mig börjar fundera på att kontakta apple och som om man kan få byta till ren SSD på något sätt.
Det lär knappast vara Fusion Drive det är fel på. Om du får punka på din Volvo så skyller du väl knappast på dem utan löser det egentliga problemet?
Jag skulle tro att du har något av följande :
1) plist/kext-filer som är kassa
2) Dålig driver
3) Mer långsökt men kass hårdvara
Har du ens kollat loggarna?