Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hyffsat pris på 350D Kit på Elgiganten..

Produkter
(logga in för att koppla)
okej johan....kan dock inte testa nu, har inte behörigheten i skolan.



En sak jag undrar är om man FÅR göra såhär överhuvudtaget? Dom lovade ju i princip att man skulle få den för 6595kr när man ringde...falsk marknadsföring eller vad som helst..upp till kamp nu så kanske vi kan få ner priset.
 
Nån måste ha köpt den för det billigare priset (direkt vid beställningen) för annars har jag mycket svårt att tänka mig att Elgiganten skulle ge pengar tillbaka till oss som köpte den för 8300.
 
Hur, vars, vem pratar man med om falsk marknadsföring ?

Vore rätt trevligt att få ner priser till 6595 :-

men jag är bara en simpel skogsmulle.. har inte pejl på marknadsföringslagarna precis .
 
Marknadsföringslag (1995:450) 6§ punkten 3

Vilseledande reklam

6 § En näringsidkare får vid marknadsföringen inte använda påståenden eller andra framställningar som är vilseledande i fråga om näringsidkarens egen eller någon annan näringsidkares näringsverksamhet.

Detta gäller särskilt framställningar som avser

3. produktens pris, grunderna för prissättningen och betalningsvillkoren,
 
Detta står på deras sida.

Förbehåll
Vi förbehåller oss rätten att anullera beställningar oavsett om det gäller felaktigheter såsom tryckfel, tekniska problem eller massbeställningar.

Läs mer Här.

[Edit]
Angående marknadsföringslagen ovan...det gäller om det är gjort med uppsåt att vilseleda...
 
Senaste nytt:

Nu ringer elgiganten och säger att dom INTE kommer att betala tillbaka några pengar (och självklart är det tjejen som ringer som tar på sig skulden). Hon säger att dom har inte sålt en enda kamera till det där priset och att det är felaktigt pris som har stått ute.

kim_1138: Stämmer det här även för din kompis, fick han/hon inte heller några pengar?
 
Tråkigt att priset inte stämde, även om det inte på något sätt var oväntat. Synd att många fler med mig suttit och hoppats att priset skulle gälla.
 
"Det går inte att reservera sig för denna kameran pga att vi inte vet när den kommer.
"

Citerar dom...

BEHHH!!
 
SANDISK COMPACT FLASH ULTRA II 512 MB för 990:-
hos Elgiganten. Billig (?) kamera, rövarpris på minne.
/Fred
 
Ofattbart att EG tar olika mycket betalt på webben och i deras butiker med tanke på deras obefintliga service och Gigantiska icke-kunskaper i vilket tekniskt ämne som helst.
 
Turligt...

Jag hade nog väldigt tur... för efter att jag rusat till EG med kvittot idag så fick jag tillbaka mellanskillnaden. Det var priset 6595 på deras hemsida som dom kollade mot.
 
Re: Turligt...

kotte skrev:
Jag hade nog väldigt tur... för efter att jag rusat till EG med kvittot idag så fick jag tillbaka mellanskillnaden. Det var priset 6595 på deras hemsida som dom kollade mot.

Ett stort grattis till dig!

Jag tänkte ringa kommunens konsumentombud och höra vad de säger i denna fråga.

Nu finns det ju faktiskt personer som fått kameran till detta pris så då kan de ju inte skylla enbart på "tryckfel" kan man tycka...

Värt att se vart det tar en.

Mycket märkligt att vi dock är flera personer som fått till svar idag att priset stämmer...
 
Re: Re: Turligt...

marianil skrev:
Ett stort grattis till dig!

Jag tänkte ringa kommunens konsumentombud och höra vad de säger i denna fråga.

Nu finns det ju faktiskt personer som fått kameran till detta pris så då kan de ju inte skylla enbart på "tryckfel" kan man tycka...

Värt att se vart det tar en.

Mycket märkligt att vi dock är flera personer som fått till svar idag att priset stämmer...


Ta tak i det. Du är kvinna. Säkert envis som en myra också! Jag vill ha den där kameran till det där priset! :)
 
Mail till Elgigantens VD och Marknadschef

350D vänner!

Fick efter dåligt bemötade på Elgiganens kundcenter ambition att maila till deras VD och marknadschef och höra deras bedömning av denna fråga. Någon annan som vill göra något "liknande" så är deras deras mailadresser enligt nedan:

VD Per Sigvardssson
per.sigvardsson @ giganten.se


MVH // Bosse!
 
vad tråkigt det är att upptäcka en tråd som börjar så fantastiskt men slutar med besvikelse... kollade på elgiganten (priset är ju fortfarande lägre än på många andra ställen) och såg att det står 6.3 megapixels, tryckfel? såg att nån nämnt det här nånstans tidigare i i tråden...
 
johan_w skrev:
vart är 350d billigast nu???
Vill ju inte komma över 9000 kr inkl 1 gb cf minne

http://pixxass.de

Därifrån får du 350D Kit + 1Gig CF Kort för runt 8.500:- inklusive frakt. Ännu lite billigare om du väljer ett långsamt CF kort och Sigma's 18-50 objektiv istället för kit objektivet ( då hamnar du just under 8.000:- ungefär.. )

Men det tar ju emot lite att beställa från Tyskland kanske. Vet inte riktigt hur bra det funkar med garanti och sådant. Men det är ju en Canon... kan väl aldrig gå sönder :)

/Markus
 
MarkusL skrev:
http://pixxass.de
Men det tar ju emot lite att beställa från Tyskland kanske. Vet inte riktigt hur bra det funkar med garanti och sådant. Men det är ju en Canon... kan väl aldrig gå sönder :)

/Markus

Canon har Europagaranti så det skall väl inte vara ngt större problem, bara skicka den till svenska Canon.
Men jag köpte en tysk kamera genom en svensk firma (zebramedia) så jag hoppas att de hjälper mig att skicka den rätt om den går sönder. Känns lite tryggare, alla fall kändes det mycket tryggare att beställa och betala. Min tyska är i det närmaste obefintlig.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.