Annons

Hyffsat pris på 350D Kit på Elgiganten..

Produkter
(logga in för att koppla)
Om inte priset stämmer och dom kan leverera är detta ingen bra reklam.. dåligt rykte sprider sig snabbt..

// Jocke
 
Jag var i kontakt (ringde) med "Elgiganten" igår lördag och enligt deras "kundkonsulent" så ligger det en beställning på 350D, han kunde dock inte se när den skulle komma in i lager igen, det kunde dröja ett par veckor eller så. För övrigt så skulle priset även gälla i butik enligt honom......

Skall dock tilläggas att han kunde inte lova samma pris och det gick ej att för beställa.
 
Senast ändrad:
tobbetinasvante skrev:
Jag var i kontakt (ringde) med "Elgiganten" igår lördag och enligt deras "kundkonsulent" så ligger det en beställning på 350D, han kunde dock inte se när den skulle komma in i lager igen, det kunde dröja ett par veckor eller så. För övrigt så skulle priset även gälla i butik enligt honom......

Det är ju mycket märkligt att de inte har koll på någonting på denna firma. Likadant när jag köpte ny mobiltelefon där, ingen visste något om något..

Hoppas att de får bukt med detta och levererar till gällande pris. Tar skärmdump oxå :)

// Jocke
 
Om det dröjer veckor innan kameran kommer in så är det ju extremt jobbigt att man inte kan förbeställa. Hoppsa man får nått hyfsat bra svar vad det gäller leveransdatum.

Det skumma är att kameran har tagit slut ÖVERALLT på Elgiganten. Den fanns i lager både på internet och på flertalet butiker tidigare i veckan.
 
trifix skrev:
Det skumma är att kameran har tagit slut ÖVERALLT på Elgiganten. Den fanns i lager både på internet och på flertalet butiker tidigare i veckan.
Det där är inte lite konstigt! Om butikerna inte är bundna av internetpriset borde de väl inte gömma grejorna bara för att de satt för lågt pris på nätet? Eller också gällde internetpriset även i butikerna i veckan som gick. Isåfall är det inte konstigt att den tog slut... :)
 
Fick kontakt !!!

Slutade just mitt samtal med elgigantens kundcenter.

Nästa vecka skulle kameran dyka upp på internetaffärern.

Priset som var annonserat skulle stämma.. ink moms.
Hon lät nästan lite irriterad när ja frågade, fast de ä ju iofs måndag morron =) eller har hon fått samma fråga 1020 ggr kanske ?

är heller sugen på en 350D just nu !!!
 
Re: fick kontakt !!!

Kusforsarn skrev:
Slutade just mitt samtal med elgigantens kundcenter.

Nästa vecka skulle kameran dyka upp på internetaffärern.

Priset som var annonserat skulle stämma.. ink moms.
Hon lät nästan lite irriterad när ja frågade, fast de ä ju iofs måndag morron =) eller har hon fått samma fråga 1020 ggr kanske ?

är heller sugen på en 350D just nu !!!
Härligt! Då blir det en 350D tidigare än planerat för min del! Ett sånt här erbjudande kan man ju bara inte missa. Du råkade inte kolla så att det är den svenska versionen (bruksanvisning) man köper?
 
Re: Re: fick kontakt !!!

Aton_ skrev:
Härligt! Då blir det en 350D tidigare än planerat för min del! Ett sånt här erbjudande kan man ju bara inte missa. Du råkade inte kolla så att det är den svenska versionen (bruksanvisning) man köper?

Nej ja vågade inte fortsätta fråga , hon lät arg. =)

Får bara hoppas infon ja fick stämmer, för då blir det en ny kamera, tjejen lär hoppa av glädje eller hur det nu var.. hehe.
 
Fick samma svar..."kanske i slutet på nästa vecka"


Men kommer/borde inte många andra butiker också sänka sina priser eftersom "ALLA" kommer köpa på elgiganten om detta stämmer (fortfarande lite tveksam)....bättre att sälja kameran för 6500 än att inte sälja den alls och låta elgiganten roffa åt sig alla slantarna. Har jag fel?
 
Är jag den första som fått kameran till det låga priset av 6595:- ink. moms (med optik thankyouverymuch)? :)

Indirekt då iaf.. jag köpte kameran hos Elgiganten för 3 veckor sen för 8295:- så jag har fortfarande öppet köp. I morse blev jag uppringd av kundtjänst av en glad tjej som meddelade att jag givetvis ska ha prisgaranti och får 1700 kr tillbaka. Direkt in på kontot.

Happy happy.

Går det att köpa 350D billigare någonstans i hela världen just nu?
 
TheJaff skrev:
Är jag den första som fått kameran till det låga priset av 6595:- ink. moms (med optik thankyouverymuch)? :)

Indirekt då iaf.. jag köpte kameran hos Elgiganten för 3 veckor sen för 8295:- så jag har fortfarande öppet köp. I morse blev jag uppringd av kundtjänst av en glad tjej som meddelade att jag givetvis ska ha prisgaranti och får 1700 kr tillbaka. Direkt in på kontot.

Happy happy.

Går det att köpa 350D billigare någonstans i hela världen just nu?

Trevligt värre :) Snygg service också!

// Jocke
 
Re: Fick kontakt !!!

Kusforsarn skrev:
Slutade just mitt samtal med elgigantens kundcenter.

Nästa vecka skulle kameran dyka upp på internetaffärern.

Priset som var annonserat skulle stämma.. ink moms.
Hon lät nästan lite irriterad när ja frågade, fast de ä ju iofs måndag morron =) eller har hon fått samma fråga 1020 ggr kanske ?

är heller sugen på en 350D just nu !!!

Märkligt, jag pratade just med dem också och de kunde absolut inte ge mig något besked när kameran väntades dyka upp.

Jag menade på att det inte var så svårt att sänka priset så kraftigt från 8200:- till 6595:- när man inte kan leverera några kameror till det priset och att priset genast kommer höjas när de väl får in kameran igen. Det var inget hon ens ville svara på. ;-)

Det gäller med andra ord att vara som en igel och kolla sidan flera gånger varje dag.

Hojta till när ni ser att kameran går att beställa.

Någon förhandsbeställning gick inte att göra heller då de inte kunde ta handpenning som i en "vanlig" butik.

Detta pris gäller endast i Internetbutiken och alltså inte i de vanliga affärerna.

Undrar bara om man får kameran med svensk instruktionsbok?!?
 
Citat från elgig


"Avancerad 6,3 Megapixels digital spegelreflexkamera, 18-55mm objektiv inkluderad i priset"
 
Re: Re: Fick kontakt !!!

marianil skrev:


Märkligt, jag pratade just med dem också och de kunde absolut inte ge mig något besked när kameran väntades dyka upp.



Ja dom hade väl ca 50 st som satt å svarade på frågor.

De ä väl bara att vänta å se när den dyker upp och va slutpriset blir...

"I got a bad feeling about this" - Han solo =o)
 
6,3 Mp,. är det 300D som dom hade tänkt att sälja till detta pris?? Och deras webavdeling inte gjort rätt med bilder och text.
 
"6,3 megapixels...felskrivning va?...då är säkert priset en felskrivning också."

Kanske det.

Men då tycker jag att det är lite konstigt att Robert Kling får tebacks pengar på sin 350D...

Eller har EG så liten koll på saker och ting?..

Time will tell..

/Markus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.