Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hyffsat pris på 350D Kit på Elgiganten..

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Inte bara ElGiganten.

Fred H skrev:
Till sist, ber om ursäkt för att bryta mig in på Canontråden med Nikonsvar :) men kunde inte hålla mig :D

Så får man ju inte göra! "Stone him! Stone him!" ;-)

Ja, jag har sett för mycket Monty Python...

Ang. Elgiganten så gissar jag att en jeppe på någon central prissättningsfunktion har klantat dit ett pris utan moms som nästan alla andra då har följt slaviskt. Alla utom de som förgäves har försökt kontakta vederbörande som säkert befinner sig på Bahamas eller någonstans just nu...

Det hela följer det typiska mönstret för ett fel från någon form av auktoritet, med det förvirrande resultat sådant brukar ge.

Tack och lov har vi mycket riktigt avtalsfrihet i det här landet vilket tyvärr i det här fallet innebär att en del besvikna får torka dreglet och spara vidare. Det man möjligen skulle kunna göra är at uppmärksamma Konsumentverket eller någon annan intresserad om det skulle vara så att sånt här är vanligt förekommande hos just Elgiganten men vitsen kan ifrågasättas...
 
fluffan skrev:
Nu är det "riktiga priset" insatt på kameran.

dvs 8295:-

– Okej, ganska bra pris ändå, men den kostar tusen kronor mindre utan objektiv på zebramedia t ex, tycker ni att kitobjektivet är värt tusen kronor?
Sen tillkommer iofs transporten så priset kanske inte är så dumt ändå?
(va bryr jag mig, jag har ju redan köpt den!!!)
 
Jag fick 6595 kr som pris när jag mejlade deras internetservice och nu väntar jag på att de ska reservera en kamera åt mig vilket de skulle fixa.

Jag blir nådigt förbannad och får väl ställa till med ett litet kalas om de inte levererar då :)

// Jocke
 
Joakim A skrev:
Jag fick 6595 kr som pris när jag mejlade deras internetservice och nu väntar jag på att de ska reservera en kamera åt mig vilket de skulle fixa.

Jag blir nådigt förbannad och får väl ställa till med ett litet kalas om de inte levererar då :)

// Jocke
Verkar vara noll rutiner på den kundtjänsten. Alla svarar tydligen som de känner för! Kostar nog företaget en och annan slant :)
 
Aton_ skrev:
Verkar vara noll rutiner på den kundtjänsten. Alla svarar tydligen som de känner för! Kostar nog företaget en och annan slant :)

Ja, men nu har dom ju sagt att det skulle fixa sig och jag har mejl på vad de skrivit och även en skärmdump från deras hemsida, så annars är det krig.. :)

// Jocke
 
Joakim A skrev:
Jag fick 6595 kr som pris när jag mejlade deras internetservice och nu väntar jag på att de ska reservera en kamera åt mig vilket de skulle fixa.

Jag blir nådigt förbannad och får väl ställa till med ett litet kalas om de inte levererar då :)

// Jocke

VAFAN!! Jag fick svaret att det inte gick reservera !!!!
 
Ni som nu sliter ert hår över EGs prisvolter på 350-an, ta en titt här http://www.geizhals.net/eu/a139446.html
En tysk snålvarg-sida med prisjämförelser och köparbetyg på firmorna. Jag har just fått min från Digitalpear. Inte riktigt billigast men nästan och bra betyg. Nackdelen är att förskottsbetalningen tar en 3-4 dagar och lagret kan vara tomt när bet. trillar in. Det hände mig men jag sparade c:a 2kkr jämfört med lägsta överdiskpriset här hemma. Då har jag räknat med blixten 420EX som jag också köpte. Förutom lite väntan fungerade det utmärkt. Engelsk manual finns på nätet om man inte klarar sig med tyska, franska, italienska eller helt utan manual. Kameran har ju svenska som språkval.
 
(Jag flyttade denna til Butiker&Leverantörer-forumet, då den handlar om leverantören mer än kameran. De har nu möjlighet att svara på kritik här om de så önskar)
 
Man kan ju tycka att EG borde ha bättre intern kommunikation gällande såna här saker, så att alla på kundtjänst, service kan ge samma information. Hur svårt kan det vara att skicka ut ett högprioriterat mail vid tex...

Jag skulle gissa att de flesta ni har varit i kontakt med kollade priset via hemsidan (som säkert uppdateras via något internt produktsystem). Eftersom det priset har hoppat fram och tillbaka så har ni också fått olika svar.

Sen vill jag också bara säga att jag inte har pressat någon okunnig serviceperson på EG. Han följde säkert bara reglerna och kollade priset mot hemsidan.

:)
 
Start citat:

Hej Joakim!
Det går inte att reservera sig för denna kameran i varuhuset pga av samma
anledning som i tidigare svar.DVs att den är restnoterad och leverantörenkna
inte ge något leveransbesked när den kommer.

Ang prisuppgifterna så visade det sig att det var tekniska problem och att
det var fel pris på denna kamera.Det rätta priset är 8295:- och jag beklagar
att det var fel pris på vår hemsida.Priset som visades gällde EOS300D och
det hade blivit en förväxling mellan dessa 2 kameror.


Slut citat:


Ja där kom det imorse och nu är det en annan person som svarade och nu låter det helt annorlunda.. Skrattretande är det iaf!

// Jocke
 
Credit till Elgiganten.

Efter ett mejl från mig där jag konstaterade att dom har skött det här ärendet dåligt med inkonsvekvent information och inkonsvekventa åtgärder så ringer de upp mig ett par timmar senare.

De håller med om att det inte har fungerat som det borde. Ingen har köpt kameran till det låga priset som stod på deras sida. Deras största fel har varit att lova pengar till folk och sedan ringa och ta tillbaka sitt löfte. Därför gör dom ett undantag och betalar mig vad de lovade, 1700:-.

Notera att det här är inga pengar jag anser mig ha rätt till från början bara för att ett felaktigt pris syns på deras hemsida.

kotte skrev:
Sen vill jag också bara säga att jag inte har pressat någon okunnig serviceperson på EG. Han följde säkert bara reglerna och kollade priset mot hemsidan.

Angående det här (att Jonas fick 1700:- direkt från en butik) så finns det inga regler som säger att butikerna ska matcha nätpriset. Tvärtemot eg då priserna oftast (alltid) är billigare på nätet. Så det här fick den butiken stå för själv.
 
TheJaff skrev:

Angående det här (att Jonas fick 1700:- direkt från en butik) så finns det inga regler som säger att butikerna ska matcha nätpriset. Tvärtemot eg då priserna oftast (alltid) är billigare på nätet. Så det här fick den butiken stå för själv.

Nävisst, helt rätt. Butikerna och nätaffären har helt skilda priser på dom varor som är märkta med "internetebjudande". Dessa behöver inte ens finnas i butiken.

Men jag köpte min kamera på nätet och jämförelsen var också med priset på nätet. Huruvida deras prisgaranti gäller på varor köpta på elgiganten.se är lite otydligt. Detta borde deras personal verkligen veta!
 
All heder.

Jag blev också bortkollrad med motstridiga besked och mailade El-Giganten om deras osynkade kundservice.

Priset hoppades jag inte mycket på (verkar det för bra för att vara sant...), men bemötandet är en sak i sig.

Utan några som helst propåer och utan att jag är drabbad på något sätt (förutom oproffsigt bemötande) så får jag nu ett presentkort på 200 kr hemskickat.

Det tycker jag är imponerande av en stor "ansiktslös" kedja. I min mening är hedern inte bara till fullo upprättad, utan förtroendet höjt en bra bit över den ursprungliga nivån.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.