Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hyffsat pris på 350D Kit på Elgiganten..

Produkter
(logga in för att koppla)
Elgiganten och OnOFF och liknande skitkedjor (ursäkta utryckket men) gör det av taktiska själ för att locka dit kunder.

Det är inte första gången heller.

Har själv drabbats av deras trams tre gånger.

Kommit dit och de har naturligvis inte varan och försöker alltid att övertala mig att köpa helt andra varor.

Så visst är det taktik från elgiganten liksom Siba och andra större varukedjor.

Förresten vad är likvärdig produkt till Canon 350D??? Vem avgör det? Jag som konsument troligen inte nej de prackar naturligvis på mig något annat som de vet de har marginal på.

Nej följden blir som alltid att man går ifrån tomhänt.
 
tielie skrev:
Elgiganten och OnOFF och liknande skitkedjor (ursäkta utryckket men) gör det av taktiska själ för att locka dit kunder.

Det är inte första gången heller.

Har själv drabbats av deras trams tre gånger.

Kommit dit och de har naturligvis inte varan och försöker alltid att övertala mig att köpa helt andra varor.

Så visst är det taktik från elgiganten liksom Siba och andra större varukedjor.

Alla har rätt till sin åsikt, men jag behöver nödvändigtvis inte hålla med.
 
Naturligvis behöver man inte hålla med mig :)

jag går bara på min erfarenhet av Siba och Elgiganten och den är då inte positiv...
 
För det första kan jag garantera att det priset INTE gäller i butik. Dom har ibland några enstaka varor på internetbutiken som inte alls har samma pris i deras butiker.

SE K700
SE S700
SONY NWHD1 (mp3 spelare)
Canon EOS 350D
osv.

Sony mp3:an var också en sån vara som INGEN kunde matcha i hela sverige. Dom chocksänkte den med 1500 tror jag det var.

Inga av dessa ovanstående annonserades på första sidan heller för den delen.

Jag stör mig som f*n på att man inte kan förbeställa på deras sida när det är slut i lager. Nu måste man ju vara som en hök på den sidan och kolla varenda dag ifall den har kommit in i lager.

Nä ska ringa på måndag och fråga när dom kan tänkas få in denna i lager.
 
Jag har mejlat och frågat om priset ifråga gäller, men inte fått svar på ett par dagar nu..

// Jocke, som köper om priset gäller
 
Var precis på Elgiganten här i Umeå och frågade om 350D. De hade givetvis inte den hemma, och det bästa pris de kunde ge i butik var 8500:- jämfört med de 6595:- som hemsidan anger. Jag ska också ringa imorgon och höra om de kan ge något preliminärt leveransdatum. Priset är ju i dagsläget helt utan konkurrens inom Sverige
 
Ja.. det är även billigare än de priser som finns i exempelvis Tyskland..

Tror inte någon kommer att få köpa en 350d av elgiganten till det priset...


/Markus
 
Andos skrev:
Var precis på Elgiganten här i Umeå och frågade om 350D. De hade givetvis inte den hemma, och det bästa pris de kunde ge i butik var 8500:- jämfört med de 6595:- som hemsidan anger. Jag ska också ringa imorgon och höra om de kan ge något preliminärt leveransdatum. Priset är ju i dagsläget helt utan konkurrens inom Sverige

Jag var in på Elgiganten i Jönköping igår för att fråga om just detta erbjudande. Fick endast ett svar i likhet med att de hade ingen i butiken och inget leveransdatum. I butiken skulle den kosta 9999:- men kille såg inte ett dugg förvånad när jag sa att den kostade 6595:- på nätet. Han tyckte bara jag skulle kontakta dem och fråga.

Det har jag gjort via mail men inget svar än iom att det är helg. Ringer i morgon och hör vad jag får för svar. Ska vi gissa på att vi kommer få olika allesammans? Och ingen i slutändan får köpa kameran för detta pris?

Grattis om någon lyckats!
 
Dessa varor som jag listade tidigare var det inte problem att köpa även om dom till en början inte fanns i lager. Inte ens Sony MP3:an var det några problem med. Min polare var som en igel på dom och till slut fick han den efter nån veckas väntan.

Vi får se vem som hinner först med ett pris och levereansdatum då ;)
 
Hoppas kan man ju alltid. Varför just Elgiganten ska vara så pass mycket billigare än alla andra ställer mig tveksam till.

Personalen jag pratade med blev inte direkt förvånad över den stora prisskillnaden mellan butik och internetbutik. Då kan man ju fråga sig hur detta kan komma sig? Jag menar, varorna plockas ju från samma lager, det i Jönköping, oavsett om det ska levereras till butik eller direkt till en konsument.
 
Om någon får tag på kameran, ska vi se till att boka ett par så att alla som vill ha i denna tråd får en?

// Jocke
 
Andos skrev:
Då kan man ju fråga sig hur detta kan komma sig? Jag menar, varorna plockas ju från samma lager, det i Jönköping, oavsett om det ska levereras till butik eller direkt till en konsument.

Jag köpte min 350d för 8495:- i butik förra veckan och säljaren sa att nät-Elgiganten har ett mycket större lager av data och digitala produkter och dessa varor tas från en extern leverantör som han sa namnet på, men som jag naturligtvis inte kommer ihåg. Så därför finns det fler och billigare produkter på nät-Elgiganten än i butiken.
 
Så fort jag får ett (om jag får ett) svar så hojtar jag till vad de sa.

Givetvis försöker jag boka flera om det går!

Vi får ligga på som iglar i morgon måndag!
 
John Nilsson:

Det jag syftade på var den stora prisskillnaden med kitoptik jämfört med andra nätbutiker. Billigast enligt pricerunner är i dagsläget 8184:-. Om priset är rätt och de verkligen går att få tag på så är det ett givet köp för mig
 
Man blir klart sugen på ett extremt fyndköp, även om det låter lite för bra för att vara sant. Synd att ingen ringde i lördags, kundservice hade öppet lör 10-15.
 
Andos skrev:
John Nilsson:

Det jag syftade på var den stora prisskillnaden med kitoptik jämfört med andra nätbutiker. Billigast enligt pricerunner är i dagsläget 8184:-. Om priset är rätt och de verkligen går att få tag på så är det ett givet köp för mig

Som jag sa i ett tidigare inlägg så sänkte dom Sony MP3 spelaren med 1500-2000 spänn utan att någon annan var i närheten. Så var det i säkert en månad innan priserna sjönk något på dom andra butikerna. Finns fortfarande butiker som har den kvar för 5000 som var riktpriset när den släpptes.

MEN det som har varit gemensamt för dessa produkter jag har listat är att dom har funnits ett tag på marknaden. Canon 350 har väl knappt funnits i en månad?

När jag pratade med våran lokala Expert handlare angående en Ixus 700 som jag också är intresserad av så mumlade han om nått avtal mellan EG och Canon. För EG skulle ha 3995 för kameran och Expertsnubben kunde pressa ner kameran till 4500.
 
John Nilsson:

Då är det bara att hålla tummarna att priset stämmer. Isåfall är jag snart ägare av en 350D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.