Annons

Hur tvättar man ett UV-filter?

Produkter
(logga in för att koppla)
De "silverfärgade fläckarna" kan nog tyvärr vara skador i ytbehandlingen som uppstått av att du kommit åt glaset med nåt hårt. Jag har sådana på mitt också, men som tur är så verkar det inte alls påverka fotoresultatet. Antagligen är det ytbeläggningen som släppt lite, och bildar en "bubbla" där det är lite mellanrum mellan glas och beläggning.

Exakt! Mitt i prick. Jag tror också det är frågan om att coatingen börjat lossan på delar av ytskiktet. Måla det med fingerfärg, kleta på lite vaselin och ge dig ut på lite kreativ nattfotografering. Sedan slänger du det och för pengarna du tjänat på dina konstnärliga nattbilder köper du ett nytt tillsammans med sportbilen du nu har råd med.

Ålen.
 
Exakt! Mitt i prick. Jag tror också det är frågan om att coatingen börjat lossan på delar av ytskiktet. Måla det med fingerfärg, kleta på lite vaselin och ge dig ut på lite kreativ nattfotografering. Sedan slänger du det och för pengarna du tjänat på dina konstnärliga nattbilder köper du ett nytt tillsammans med sportbilen du nu har råd med.

Ålen.

Hoya (de billiga hoya iaf) blir alltid så med tiden
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.