Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Högerhängd eller vänsterhängd?

Soptippen nästa...

http://www.blocket.se/vi/19906698.htm?ca=11_s

"Om jag inte får det sålt så slänger jag det, men jag vill ha 150 kr när du kommer förbi och hämtar så att jag slipper åka till soptippen..."

Visserligen känner jag en person som ville sälja en TV för många år sedan. Det var en riktigt bra TV men en sån där urgammal tjock-tv i 32tum och han satte ut den för 300 spänn, vilket var jättebilligt även för en begagnad. Den som kom förbi försökte pruta då han kom för att hämta teven, då de redan gjort upp affären per telefon. Då ledsnade min vän och sa att det inte blev någon affär och så åkte han till soptippen med teven.

HAHA, det roligaste är väll att båda har gångjärn på vänster sida men den ena öppnas utåt och den andra innåt, undrar vad som händer om man vänder på ena karmen, vilket blir in och ut då?
 
Blocket annons för en D40

Såhär står det i början av annonsen:
"Det Mycket känsla och kompakt storlek,
mycket anpassningsbar menu
architecture;
vägledning för DSLR nybörjare,
utmärkt Bulleregenskaperna för
hög ISO skott."

Verkar ju bra med en kamera som har utmärkta bulleregenskaper för höga isoskott!
Undrar om man behöver hörselskydd...

/johan
 
Jag såg just den där också!

Verkar vara en trevlig kamera. Schysst att den har 1,5x gröda, annars hade det ju varit kass...

Datoröversättningar är underbara, och den här tycker jag förtjänar att visas i sin helhet:



>>>>>
Det Mycket känsla och kompakt storlek,
mycket anpassningsbar menu
architecture;
vägledning för DSLR nybörjare,
utmärkt Bulleregenskaperna för
hög ISO skott.

6 megapixel DX format CCD
(1.5x FOV gröda
Nikon Bildbehandling motor (
3D Color Matrix Metering
II, 420 pixel sensor
Ny Multi-CAM530 tre område
AF sensor
ISO-känslighet rad 200 - 1600
plus HI 1 (3200 equiv.)
Custom Auto ISO (valbart högsta ISO,
minsta slutartid)
2.5 fps kontinuerlig
skjutning (som D50),
obegränsad i JPEG
Ingen status LCD,
nya LCD-skärmen bygger status / inställningar skärmar
Hjälp förslag på
LCD-skärmen (t.ex.
scenen för mörkt,
prova att använda blixt)
Stor 2,5 "230000 pixel LCD-bildskärm
Större sökare åsikt
(x0.8 förstoring, 95% täckning)
Kort slutartid
eftersläpning och sökare blackout
Stöd för SDHC
(SD-kort över 4 GB kapacitet)
I kameran retuschering
D-Lighting (skugga /
belysa tillbehör)
Röda ögon reduktion
Putsning
Monokrom
Filtrera effekter
Liten bild
Bild överlagringen
USB 2.0 med PTP och
masslagringsenhet stöd
Mycket kompakt,
lätt kropp (mindre,
Förbättrad menyn användargränssnitt
Ny EN-EL9 Litium-
Ion batteri (7.2V, 1000 mAh)
Nya "Version II AF-S 18-55 mm kit och AF-S 55-200 objektivet
3500 KR
<<<<<
 
Jag såg just den där också!

Verkar vara en trevlig kamera. Schysst att den har 1,5x gröda, annars hade det ju varit kass...

Datoröversättningar är underbara, och den här tycker jag förtjänar att visas i sin helhet:

..........

<<<<<

Ha, ha, några skratt en fredagsförmiddag förlänger livet.
Vem gör en datoröversättning och sätter in det som text!
 
Datoröversättningar kan man anta kommer från personer som antingen pratar och skriver svenska mycket illa och vill verka bättre än vad de är. Det kan vara någon som känner att han även vil slå sig in på den svenska marknaden och sälja sin prylar, eller i alla fall skicka över kontonumret och få betalt för dem.

Nej, nu ska jag inte misstro folk! Usch på mig!
 
En Eos 300D för den billiga penningen 9 000:- måste ju vara ett kap eller vad tycker ni?? (Hittat på Tradera)

Jag säljer nu min Canon 300D digital systemkamera med tillhörande objektiv, blixt och kamera väska. Den är nästan ny och väldigt lite använd samt har 6,3megapixels upplösning, 7 punkters autofokus och en ljuskänslighet på mellan 100-1600ISO. Jag säljer den antingen tillsammans med ett närobjektiv (Sigma EX 17-35mm 1:2,8-4 DG HSM som funkar utmärkt till det mesta), ett teleobjektiv (Sigma 70-135mm 1:4-5,6), blixt (Sigma EF-500 DG ST) och kameraväska med batteri till kameran samt 2 SD-minnn med 256MB. Den har 2x-10x zoom som visas. Jag kan skicka den med Bussgods mot efterkrav. Den väger ca 3kg totalt. Jag kan tänka mig att sälja allt för ca 12000kr eller kameran för sig för 9000kr, teleobjektivet för ca 1500kr och närobjetkivet för 3000kr samt blixten för 500kr.
 
4000:- för ett Canon EF 70-200 4,0 L USM, och
3000:- för ett Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM
är väl ganska rimliga begagnatpriser?

Att i rubriken bara skriva priset på en av de saker man säljer i annonsen är rätt vanligt. Det får väl bara plats ett pris. Alternativet är att inte skriva något pris i rubriken alls. Jag vet inte om det är bättre.
 
Vad säger ni om den är då?

http://www.tradera.com/En-bra-systemkamera-med-allt-saljes--auktion_84832213


"Jag säljer nu min Canon 300D digital systemkamera med tillhörande objektiv, blixt och kamera väska. Den är nästan ny och väldigt lite använd samt har 6,3megapixels upplösning, 7 punkters autofokus och en ljuskänslighet på mellan 100-1600ISO. Jag säljer den antingen tillsammans med ett närobjektiv (Sigma EX 17-35mm 1:2,8-4 DG HSM som funkar utmärkt till det mesta), ett teleobjektiv (Sigma 70-135mm 1:4-5,6), blixt (Sigma EF-500 DG ST) och kameraväska med batteri till kameran samt 2 SD-minnn med 256MB. Den har 2x-10x zoom som visas. Jag kan skicka den med Bussgods mot efterkrav. Den väger ca 3kg totalt. Jag kan tänka mig att sälja allt för ca 12000kr eller kameran för sig för 9000kr, teleobjektivet för ca 1500kr och närobjetkivet för 3000kr samt blixten för 500kr."



Eeeh... kostade kameran 9000 kronor ens när den kom?
Och dessutom vet alla som känner till tradera att man inte får dela upp auktionen sådär. :p
 
http://www.tradera.com/En-bra-systemkamera-med-allt-saljes--auktion_84832213


"Jag säljer nu min Canon 300D digital systemkamera med tillhörande objektiv, blixt och kamera väska. Den är nästan ny och väldigt lite använd samt har 6,3megapixels upplösning, 7 punkters autofokus och en ljuskänslighet på mellan 100-1600ISO. Jag säljer den antingen tillsammans med ett närobjektiv (Sigma EX 17-35mm 1:2,8-4 DG HSM som funkar utmärkt till det mesta), ett teleobjektiv (Sigma 70-135mm 1:4-5,6), blixt (Sigma EF-500 DG ST) och kameraväska med batteri till kameran samt 2 SD-minnn med 256MB. Den har 2x-10x zoom som visas. Jag kan skicka den med Bussgods mot efterkrav. Den väger ca 3kg totalt. Jag kan tänka mig att sälja allt för ca 12000kr eller kameran för sig för 9000kr, teleobjektivet för ca 1500kr och närobjetkivet för 3000kr samt blixten för 500kr."



Eeeh... kostade kameran 9000 kronor ens när den kom?
Och dessutom vet alla som känner till tradera att man inte får dela upp auktionen sådär. :p


kolla högre upp
Stefan Lundin´s inlägg från 17/2 ;)

skulle tippa att det är någon snoris som driver
reggat säkert men någon "kompis" uppgifter
om han inte hade 0 sålda prylar innan hade jag nästan lust att buda för att han ska betala provision
 
http://www.tradera.com/En-bra-systemkamera-med-allt-saljes--auktion_84832213


"Jag säljer nu min Canon 300D digital systemkamera med tillhörande objektiv, blixt och kamera väska..."



Eeeh... kostade kameran 9000 kronor ens när den kom?
Och dessutom vet alla som känner till tradera att man inte får dela upp auktionen sådär. :p

Han registrerade exakt samma annons ett par timmar senare med betydligt rimligare priser, t.om frakten var billigare :)

Sen kan man ju spekulera om den första annonsen, var den bara ett misstag eller ligger det någon avancerad försäljningsstrategi bakom ;-)

Här är uppföljaren:
http://www.tradera.com/Bra-digital-systemkamera-lite-anvand-auktion_84845378
 
Tre hundra kronor för kamera och objektiv, det är billigt trots allt. Den som känner för att återuppleva 35mm-filmen har ju en chans att komma igång här.
 
Nya combikameran

Det är ju den nya Combikameran från Canon!
Du bestämmer själv om Du vill ladda med en film eller ett SD-kort.
Man kan dessutom ta anal-digitala bilder med den

( Så kallade skitbilder )
 
Senast ändrad:
I vilken värld lever folk och vilken butik säljer 350d för det priset som anges??????? (Blocket)


Kamerahus: Canon EOS 350D
Objektiv: Canon EF-S 18-55/3,5-5,6
Minneskort: SanDisk 256MB Compact Flash
samt skivor, kablar och manualer.

dvs ett helt komplett paket.

Pris i butik i dagsläget: ca 8000:-

---> Mitt pris: 5000:-
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.