Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Det finns faktiskt en enligt prisjakt.nu nämligen Xpshop som säljer paketet för det facila priset av 8.332 kr.

Säljer och säljer, det är det pris dom tar men man kan väl utgå från att de inte får så mycket sålt av det här paketet.

Så annonsören ljög faktiskt inte.
 
Det gick en tråd om hur seriösa svar man får från blocket kontra fotosidan där alla presumtiva köpare vill komma undan så billigt som möjligt.

Mina egna erfarenheter är att man får ofta en hel drös med oseriösa svar. Hade nyligen en olåst HTC Tytn II på försäljning för 1700 kr. I ett av svaren skrev killen att han var ute efter en billig telefon och undrade helt fräckt om jag inte ville sälja den för 500 kr till honom. I ett annat svar erbjöds jag byta den mot ex en luftpistol. Då hade jag i annonsen tydligt förklarat att byten inte var intressant. Blocket är en knepig marknad, gillar nog ändå medvetenheten på Fotosidan så länga man pratar fotoutrustning. Prutandet sker med större respekt.
 
Har både köpt och sålt mycket på blocket, Tradera samt Ebay.

Jag har inga problem med att det läggs skambud eller att häftiga prutningar görs. Det är jag som säljare som avgör vad jag släpper min vara för. Inga konstigheter alls.

Som köpare har jag ofta erbjudit vad jag vill ge för en vara.
Ibland släpper säljaren grejorna, En del blir sura för att jag bjuder lågt. Varför förstår jag ej, Vill de inte sälja för summan jag erbjuder så accepterar jag det utan diskussioner.

Värdet på en produkt avgörs inte förrän säljaren har pengarna i handen.
Sen kan vara och en tycka att just sin vara är värd mer än vad någon vill ge, men att bli sur för låga bud, begriper jag inte vitsen med.

En affär är ofta en förhandling.
 
Har både köpt och sålt mycket på blocket, Tradera samt Ebay.

Jag har inga problem med att det läggs skambud eller att häftiga prutningar görs. Det är jag som säljare som avgör vad jag släpper min vara för. Inga konstigheter alls.

Som köpare har jag ofta erbjudit vad jag vill ge för en vara.
Ibland släpper säljaren grejorna, En del blir sura för att jag bjuder lågt. Varför förstår jag ej, Vill de inte sälja för summan jag erbjuder så accepterar jag det utan diskussioner.

Värdet på en produkt avgörs inte förrän säljaren har pengarna i handen.
Sen kan vara och en tycka att just sin vara är värd mer än vad någon vill ge, men att bli sur för låga bud, begriper jag inte vitsen med.

En affär är ofta en förhandling.
Utan några som helst synpunkter på vad som är rätt eller fel, konstaterar jag att vi har rätt skilda åsikter. Själv skulle jag aldrig lämna så kallade skambud eller göra försök till byten med annonsörer som tydligt undanbett sig den typen av förslag. Samtidigt är det naturligtvis ingen brottslig handling att erbjuda 500 kr för något som utannonserats för 1700 kr. Men visst, det skapar irritation hos mig.
 
Det är en företagsannons, så det är möjligt att den som lagt ut kameran inte är dess normala användare och därför fått lite fel saker. Möjligt, men kanske inte helt troligt.
 
Det är garanterat en bluff, svara på annonsen och jag lovar att du får ett svar från någon som vill att du skickar pengar med Western Union.
 
Det är en företagsannons, så det är möjligt att den som lagt ut kameran inte är dess normala användare och därför fått lite fel saker. Möjligt, men kanske inte helt troligt.

haha, ett företagsnamn behöver inte betyda att det är ett företag. Men man kan roa sig med att googla på detta företagsnamn: Electronics Marketing Limited
 
Muppar som luras

Jag har lagt ut en annons för att sälja ett objektiv och har fått några konstiga mail från olika mailadresser där någon på mycket dålig (troligen automatiskt översatt) svenska vill att jag skickar paketet utomlands (Nigeria eller Storbritannien).

Jag googlade mailadresserna och fick tonvis med träffar.

Håll behörigt avstånd från denna typen av affärer.
 
Jag har lagt ut en annons för att sälja ett objektiv och har fått några konstiga mail från olika mailadresser där någon på mycket dålig (troligen automatiskt översatt) svenska vill att jag skickar paketet utomlands (Nigeria eller Storbritannien).

Jag googlade mailadresserna och fick tonvis med träffar.

Håll behörigt avstånd från denna typen av affärer.

Ja, de här nigeriamailen har diskuterats här mycket tidigare. Viktigt att inte gå på dessa.....!
 
Såg faktiskt liknande saker när jag letade skärmar. En gammal 19" LCD för 1500,-! Hur kan man tro att man får nåt alls när man får en ny Dell 20" för kanske 2000,-... Blocket.. vad ska man säga?

I helgen hade Komplett en ny BenQ 24 tums WS för 2199 ...
Tyvärr finns det många lycksökare på Blocket.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.