Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Utan att vilja påstå mig vara könsdiskriminernade så tycker jag ofta kvinnor har en sned prisbild. Jag har sett flera annonser från just kvinnor som vill sälja sinakära ägodelar för nästan det dubbla marknadsvärdet. Upplever de heller inte som några lycksökare då de annonserna ibland varit skrivna på ett mer seriöst sätt.

Att säljarna har fantasier om deras älskade ägodelars värde är en sak, ibland undrar man om de verkligen vill skiljas från dem, men vad som är det konstiga är att det verkar finnas villiga köpare som nästan till vilket pris som helst med berått mod försöker tillskansa sig folks älskade och uppskattade begagnade ägodelar som ständigt befinner sig i nyskick.

Ibland undrar man varför de annars mer än villiga köparna missar tillfällen som en ”aldrig använd” ”Canon Speedlite 580 EX II” för det facila priset av 2500:-, det är trots allt ungefär halva priset. Den har legat ute sen den 9/4. klart det kan finnas rimliga förklaringar, säljaren har tappat sin mobil, åkt utomlands, avlidit eller hamnat på sjukhus etc.
http://www.blocket.se/vi/21098303.htm?ca=15_s
Ett klipp för Canonisten som bor i Göteborg som kan hämta den se att det verkligen är som det lovas.

Det står i texten:
"Köpte blixten för en utbildning som jag aldrig kom in på. Så den är aldrig använd"
Hmm, köper en blixt innan man vet om man kommer in på utbildningen eller inte. Seddan när man inte kommer in får man för sig att blixten behövde jag ju inte. Så jag säljer den för halva priset.

Låter som en ovanligt annorlunda person eller så är det rent ljug ;)

Honom har jag mailat och ringt för skojs skull... Numret existerar inte och han svara inte på mail.

/Stefan

Ringde och kollad, ”Numret du försöker nå är för tillfället stängt för inkommande samtal, försök senare

Kan ju vara så att blixten blev såld omgående, vilket är det troliga om det inte var någon bluff, och snubben är lite förvirrad och tex tror att det inte går att ta bort annonsen om han glömt lösenordet. Pga allt ringande har han stängd kortet för ingående samtal och struntar i mailen. Och skall nu vänta ut de två månader som annonsen ligger ute. :)

Ja vad säger man, får verkligen hoppas att ingen korkskalle går på det hela, i vart fall ingen som läser tidningar, bloggar och polisanmälningar. Som tidigare sagts, när skall folk lära sig, är det för bra så är det för bra för att vara sant. Folk med denna typ av kameror har självklart en uppfattning om deras värde på andrahandsmarknaden, ingen normalt funtad skulle sälja så billigt. Så man behöver väl knappt ens spekulera i om de är på riktigt eller inte.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar