sagan
Avslutat medlemskap
Japp, när man säljer dem, helt riktigt. Jag säljer nämligen all elektronik förr eller senare, förutsatt att det inte gått sönder.När man säljer dem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Japp, när man säljer dem, helt riktigt. Jag säljer nämligen all elektronik förr eller senare, förutsatt att det inte gått sönder.När man säljer dem?
Det låter som om butiken gjorde rätt mycket fel där. Det behövs knappast en originalkartong för att reparera eller byta ut en trasig produkt.Jag brukar spara kartongerna under garantitiden, har nekats att nyttja garantin med anledningen av att det inte sågs som en "komplett produkt" utan kartongen. Det låter jättedumt och det kan mycket väl vara så att den butiken hade fel, men när det gäller kartonger till utrustning för hundratusentals kronor som inte tar särskilt mycket plats så sparar jag dem gärna tills dess att garantin gått ut.
Jag sålde ett "bortglömt" kassetdeck för bara två år sedan för 500:- , inköpt 1991. Det går att sälja det mesta. Jag hade dock inte originalkartongen till kassetdecket.Det är nog rätt klokt egentligen. Det brukar dock vara så att när det är dags att skaffa något nytt för mig så är de gamla grejerna så omoderna att det inte känns meningsfullt att försöka sälja dem. Dessutom kan det ju tänkas att det går att ha någon liten nytta av dem även i framtiden...
Härlig tråd med underhållande läsning
Ett till exempel: Vilken marknadsmedveten köpare betalar 2200 euro för ett nikon 70-200 2,8 i butik, då man kan få samma objektiv på nätet för under 1800 euro?!
Ja inte är då "kundbetjäningen" över disk värd 400 euro iaf! Förstår inte hur handlare får sålt sina grejjer. Förmodligen är det gamla gubbar som inte förstår sig på internet som köper dyrt över disk.
Ha, ha, vårdar man kartonger så har man nog lite problem med att prioritera. Tomma kartonger tar bara en massa onödig plats. Varför spara dem?
Skynda er, innan det blir sålt
http://www.blocket.se/vi/20000135.htm?ca=11_s
LOL!
Kamera huset för 1000:-
Minsta objektivet för 1000:-
Objektiv nummer 2000:-
Den största för 2999:-
Väldigt deskriptivt! Hahaha!
Lägg av nu, det här är ju förnedring! Alla är inte lika hopplösa fotonördar som folk i den här tråden verkar vara.
Lås tråden och sluta snacka skit.
Lägg av nu, det här är ju förnedring! Alla är inte lika hopplösa fotonördar som folk i den här tråden verkar vara.
Lås tråden och sluta snacka skit.
Vilken annons hade du lagt ut?
Det beror lite på hur gammal kameran är. En gigabyte kanske motsvarar två veckas garanti eller så. Om kameran bara är några veckor gammal så är det nog OK.Minneskortet kan knappast uppväga garantin.
Och då är den nog för gammal för att minneskortet ska uppväga den minskade garantitiden.Och nyskick kan aldrig vara en prosumerkamera som gått femtontusen exponeringar.