ANNONS
Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Typiskt containerfynd :)
Mannen verkar vara storsäljare på Tradera, och stora majoriteten av köpare enligt statistiken är faktiskt nöjda.

Det finns ganska många sådana uppköpare på Tradera, de köper på marknad, auktioner eller var de köper. De är i allmänhet justa, man blir inte långlivad där om man lurar köparna.
Jag skulle nog våga köpa av honom, om jag hade behov av en trasig kamera, vilket jag inte har.

Den som köper denna kamera är förmodligen har kamera-reparationer som levebröd skulle jag tro.

Denna var väl söt? Alldeles hel och fin sånär på lite skavmärken och annat. Himla bra pris också... Springer nog iväg blixtsnabbt så skynda Er alla som suktat efter 20D till "rätt" pris.

http://www.blocket.se/lulea/Canon_20d_28070999.htm?ca=16&w=3

Den är faktiskt ett hack ytterligare ner under alla annonser om Canon EF 70-200 f/4,0L USM för ca 5 loppor och uppåt, när en sprillans ny kostar 5.870:- på INET... Kollar nån på prisjakt överhuvudtaget? Eller hur länge en annons blir liggandes utan affär?

Svarar själv; köparna gör det nog, men säljarna?

Det kan ju oxså vara någon stackare på ett internetcafe som precis fått reda på hur mycket han är skyldig sina människosmugglare. Världen är full av folk det är synd om...... Växelkurser från d v krussiduller kan ju sluta på lustiga belopp,

HON som har annonsen med makroobjektivet heter "Doris", antar att det är en tjej och ingen HAN.

Sen är det pinsamt vilka överpriser på Canon 70-200mm f4 L det finns.

HON som har annonsen med makroobjektivet heter "Doris", antar att det är en tjej och ingen HAN.

Sen är det pinsamt vilka överpriser på Canon 70-200mm f4 L det finns.

Nej du William, de flesta tjejnamnen på blocket är i själva verket näthandlare som använder tjejnamn för att det ska låta oskyldigare, men det är luring som är på gång egentligen.

Lite underligt att lägga ut en bild i annonsen som visar på att 450 har bättre och större skärm än den 400:a som man själv säljer. Det är ju ingen bra försäljningsstrategi. För övrigt så tycker jag att annonser där säljaren nästan inte ids skriva vilken produkt som säljs känns lite suspekta. Men, visst, ibland (kanske oftast) är det helt schysst. Uttalar mig inte om det i det här fallet.

Nikon D90 bedragare

Bluffare som florerar nästan dagligen (sent på kvällen) på blocket.
Stulna identiteter, mailsvar om telefoner när det är en Nikon D90 det gäller, men det är troligen andra varor som han försöker lura folk med,
Kontonummer är samma men olika identiteter

Hejsan.
Den finns kvar.
Kvitto och garanti tillkommer.
Jag kan skicka den redan imorgon så fort pengarna finns på mitt konto.

Fredrik Danielsson
19820524-xxxx
Ångermanlandsgatan 10 E
891 35 Örnsköldsvik

Swedbank
Clearnr 8327-9
Kontonr 913212264-0

> Subject: Ang. Nikon D90 18-105vr
> To: [email protected]
> Date: Thu, 8 Jul 2010 23:21:08 +0200

Hejsan.
Telefonen finns kvar.
Jag kan skicka den redan imorgon så fort pengarna finns på mitt konto

Fredrik Danielsson
19820524-xxxx
Ångermanlandsgatan 10 E
891 35 Örnsköldsvik

Swedbank
Clearnr 8327-9
Kontonr 913212264-0

> Subject: Ang. Nikon d90 Inköpt i Sverige
> Date: Thu, 8 Jul 2010 21:38:53 +0200

Hejsan.
Finns kvar.
Telefonen är olåst.
Jag kan skicka den redan imorgon så fort pengarna finns på mitt konto.

Magnus Rogersson
19890131-xxxx
Skönsbergsvägen 23
856 45 Sundsvall

Swedbank
Clearnr 8327-9
Kontonr 913212264-0

> Subject: Ang. Nikon d90 18-105 Vr
> Date: Wed, 7 Jul 2010 22:56:08 +0200

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar