Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Jämförelse med Pricerunner haltar naturligtvis när det gäller 5D, men tycker inte han ligger så långt från vanligt blocketpris.´
5D + batterigrepp + 550EX + 70-200/2.8L + 24-105/4L IS + 85/1.8 som han vill ha 35" för kanske borde ligga på 30".

Håller med, var lite för högt, men inte särskilt anmärkningsvärt.
 
jag sålde min 5D mark 2 för 21500 3 månader gammal när jag köpte D3x. Nypris då var ca 24500 kr. Kameran var i nyskick så det är väl upp till köparen o avgöra om man tycker det är värt att betala 3000 mindre än en helt ny. En del av er här är för härliga som tror att ni är prisexperter o vet vad som är (rätt) pris.

Jag ska ge ett exempel jag sålde min nya nikon 70-200 2,8 vr för 17500 listpris låg på ca 21000 jag själv har rätt bra rabatter o betalade 19500 köparen fick en 2månader gammal glugg som varit med på ett uppdrag en veckas jobb i Rom den var med andra ord knappt använd gjorde han en dålig affär? En person här på fs mejlade mig o sa att jag hade (fel) pris på min zoom 70-200 han påstod att den fanns på media markt i nacka för 17900 ny samt min D3x som jag hade ett pris på 50000 fanns där för 49800. Jag åkte till media markt för att kolla om det var sant o passade på att ta en lunch med en kollega.

priserna på media markt var för 70-200 2,8vr 21800 och D3x hade dom inte o när jag frågade efter den så hade dom inte haft den heller o priset skulle vara över 60000kr om dom tog hem den. Så det var bara skitsnack som vanligt. Det är betydligt enklare att sälja foto grejer på blocket än på fs för här får man nästan bara skambud. Så min fråga är hur tänker ni EXPERTER här på fs?
 
Så min fråga är hur tänker ni EXPERTER här på fs?
Tack för ett balanserat och "nyktert" inlägg!

Förstår inte riktigt syftet med den här tråden. Att göra sig lustig över andra och raljera med uttryck som "IQ Fiskpinne" m.m. finns det inget värde i.

Är jag intresserad av en produkt på en annons, men tycker priset är fel är det väl inte svårare än att man börjar diskutera - inte raljera.
Och är man inte intresserad så spelar det väl ingen roll vad priset är...

Hela diskussionen här skulle må bra av att en del självgodhet byttes ut mot ödmjukhet inför andras erfarenhet och värderingar...
 
Med tanke på att en FS-medlem i en annan tråd just berättade att han sålt sin ett år gamla 5D mk2 för 17500 kr är det nog köparna, inte säljarna, som har "IQ fiskpinne".
Min förhoppning är att ingen är SÅ otroligt dum. Men om det finns så dumma människor och säljaren är medveten om det, så är det givetvis inte säljarens IQ det är fel på.

Förstår inte riktigt syftet med den här tråden. Att göra sig lustig över andra och raljera med uttryck som "IQ Fiskpinne" m.m. finns det inget värde i.
Tala för dig själv. Det är skitkul:)
 
jag sålde min 5D mark 2 för 21500 3 månader gammal när jag köpte D3x. Nypris då var ca 24500 kr. Kameran var i nyskick så det är väl upp till köparen o avgöra om man tycker det är värt att betala 3000 mindre än en helt ny. En del av er här är för härliga som tror att ni är prisexperter o vet vad som är (rätt) pris.

Jag ska ge ett exempel jag sålde min nya nikon 70-200 2,8 vr för 17500 listpris låg på ca 21000 jag själv har rätt bra rabatter o betalade 19500 köparen fick en 2månader gammal glugg som varit med på ett uppdrag en veckas jobb i Rom den var med andra ord knappt använd gjorde han en dålig affär? En person här på fs mejlade mig o sa att jag hade (fel) pris på min zoom 70-200 han påstod att den fanns på media markt i nacka för 17900 ny samt min D3x som jag hade ett pris på 50000 fanns där för 49800. Jag åkte till media markt för att kolla om det var sant o passade på att ta en lunch med en kollega.

priserna på media markt var för 70-200 2,8vr 21800 och D3x hade dom inte o när jag frågade efter den så hade dom inte haft den heller o priset skulle vara över 60000kr om dom tog hem den. Så det var bara skitsnack som vanligt. Det är betydligt enklare att sälja foto grejer på blocket än på fs för här får man nästan bara skambud. Så min fråga är hur tänker ni EXPERTER här på fs?


Kul att du gör bra affärer. Det man bör tänka på är ju att affärspriserna inkluderar moms som jag och många andra har möjlighet att dra av. Köper man av nå´n privatnisse så blir det inte lätt att bokföra samt en förkortad garanti gör att ett par tre tusenlappar i prut blir en usel affär för köparen.
 
Jag skrev till denna killen och frågade vem han trodde skulle gå på en sådan blåsning..
Fick exakt samma mail tillbaka och då skrev jag att han får 20k om vi träffas vilket inte borde vara några problem för honom om nu kamerorna verkligen finns..

Han svarade att han gick med på detta och att vi skulle träffas på Arlanda där jag skulle få titta och känna på den innan köp för 20k

Ngn dag efter när jag inte svarat på hans mail så är annonsen borta..






"Hejsan hejsan!

Kameran finns uppe i norrbotten, annonsen ligger ute i stockholm för att få bäst sökresultat.
Jag kommer över ett antal Nikon D3s via en kollega som just nu befinner sig i utlandet och har kommit i kontakt med en fabrik som gör kameran, vi köper därigenom och därav kan vi hålla oss under det halva priset som den säljs för i sverige.

Kameran är helt oanvänd, levereras med normala tillbehör som väska, rem osv.
Det är garanti ett år på kameran.
Leveranstid är ca en vecka från att jag gör beställningen från fabriken.

Betalning kan göras på tre alternativ, antingen kommer ni och köper kameran direkt av mig, Då måste jag ha en förskotts betalning på 30% av beloppet eftersom jag själv ligger ute med pengarna för den, utifall att det skulle vara så att det inte blir av någon affär.

Eller så använder vi oss av PAYPAL, har användt det förr och det är säkert för alla inblandade.

Jag skickar med en länk i mailet till pricerunner.com där det står mer information om kameran, Nikon D3S.

http://www.pricerunner.se/pl/29-161...d3s|802:nikon d3s|1188:nikon d3s;;326;&sort=4


mvh patrik larsson"[/QUOTE]
 
Detta måste väl ändå vara ett kap? :)

Canon EF 70-200/2,8 L IS USM för 7000 kronor. Ett år gammalt och nypris på 18-20k.

Ska man slå till på Blocket tycker ni? :)
 
jag har mailat från två olika adresser och får samma svar på båda... Det låter ju vattentätt tycker jag! :)
haha

Hello again.
I am really glad that you speak english. The lens were bought in Sweden.
I want to make this transaction by an escrow company, they will handle this transaction for us (receiving payment and delivery). All taxes are included in the price and the shipping process will take aprox 3 days.

This are the steps of the transaction:
1. First of all and most important, if You agree to close the deal, You will have to send me Your shipping information ( Your full name and address / contact phone number and if available also a fax number ).
- After I receive Your shipping information, I will contact the transport company and make the shipping reservation onto Your name and with your shipping address as the intended receiver.

2. You will receive a notification from the transport company as a confirmation that the package is in their custody.
- You will also receive the payment instructions.
- You will have to make the payment to them. The transport company will verify the payment, and if everything is in order, they will start the shipment and the package will be delivered to your door step in 3 working days. The payment is sent to the transport company and not to me directly. The payment will be forwarded to me only after You receive the package and confirm that You accept it.
- After You will receive the package and You will be completely satisfied with it, You will instruct the transport company with your decision.

3. The package will come with 10 days Return Policy ( Period to inspect the package and if by any reason You won't be satisfied, You will be fully refunded within 24 hours). If by any reason, You will not be satisfied with the product, You will return it to the transport company with no expense. ( I will support all the returning taxes ). The return policy is like a warranty that everything is exactly as I described it and it will be provided by me in association with the transport company.
The transaction will be ensured by their third party service the offers both the seller and the buyer safety.
If you agree with all this we can proceed with the deal.
Thank you and I will wait your fast answer.
 
Efter lite snack fram å tillbaka får man detta :)

The final price is 7500 SEK.
I do not know the exact name of the store but I do have the receipt.
In this moment the package is at the company. I left it in their custody because I do not have a lot of free time and this way when I have a buyer I will be able to start the transaction fast.
 
Gör ett försök!

Du får förmodligen svar från en som "precis har flyttat till England" och ber om ursäkr för sin dåliga svenska.... :))
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.