Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Texten lika kul som vanligt, se nedan. Notera vattenbeständiga funktioner och objektiv med CMOS-sensor. Mycket snack om objektiv som inte fanns på bild/annons. Men huset zoomar!!!
med glad hälsning michaela

Canon EOS 5D Mark II 2 21.1 Megapixel

Säljes av Thomas. Insänd 12 juli 18:29.

Pris: 7 500:- Typ: Foto & Videokameror Gävle: Visa var

Detaljer
Dimensioner (BxDxH): 15,2 cm x 7,5 cm x 11,4 cm
Vikt: 0,81 kg
Ytterligare funktioner: vattenbeständiga

Objektivet har
Typ av optisk sensor: CMOS
Optisk sensor Storlek: 24 x 36mm
Högsta Brännvidd: 105 mm
Minsta Brännvidd: 24 mm
Display: LCD-bildskärm - TFT aktiv matris - 3 "- färg
 
Den försvann fort... Vad handlade det om ???

Det är väl nån som jag som anmält annonsen och blocket har tagit bort den

Fick detta som svar av blocket när jag gav som förslag om nån typ av inloggning och betygssystem pga av alla bedrägerier.

Citat: Jag kan tänka mig att detta skulle vara ett alternativ om det stoppade bedrägerier
i någon betydande omfattning, men vi vet av erfarenhet att så inte fallet.
Trots detta skulle jag bedöma att 9 av 10 bedrägeriannonser stoppas redan innan de
publiceras och merparten av de annonser som ändå läggs ut på siten försvinner inom
12 timmar efter publicering tack vare tips från uppmärksamma besökare.

Svarade: Det är inte meningen att jag och andra privatpersoner ska lägga sin tid på att maila er och försöka stoppa alla dessa bedrägerier, och ni sitter där utan ansvar och tjänar pengar.
Jag kommer att fortsätta se dessa bedrägeri annonser VARJE KVÄLL men jag kommer INTE hjälpa er att stoppa dessa, det är inte min sak.

Blocket har då förbrukat allt mitt förtroende och jag köper endast varor om jag kan se dessa på plats
 
Tänk vad många som "just flyttat från Sverige" och har så svårt med Svenskan....

Det här svaret fick jag när jag frågade om 5D mkII:an
______________________
Hej,

Tack för att du kontaktar mig angående min prtodukt. Den finns fortfarande kvar. Produkten är perfekt och inkluderar alla tillbehör. Vänligen kontakta mig om du vill köpa min produkt. Just nu är jag i London, UK för jag har just flyttat hit. Om du gillar produkten kan vi göra en snabb affär. Skatter och frakt är inkluderat i priset.

Tack.

P.S. I am very sorry for my Swedish but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me.
 
De hade ju upp detta ämne med "nätbedrägerier" i någon nyhetsprogram på TV. för någon vecka sedan och jämförde det så här :
Om du går i en park och då går förbi ett plank och du hör någon ropa ifrån andra sidan att de har en billig vara till dig. Och säger : - Kasta över 3000 :- spänn så kastar jag över varan till dig...
Så menade dom att , inte fan gör man det utan går därifrån...

Men att det är precis det som händer på Internet dagligen. Och där det finns godtrogna finns det rövare som vill luras.


........................................................................................................................................................................


En eos 5D mark2 för 7å5. Det är ju helt uppenbart en bluff eller stulen kamera....

Bara Idioter tror att folk är Idioter !

.........................................................................................................................................................................

Ha det så bra alla fotovänner och låt er inte luras av berdragare.
 
Senast ändrad:



Svarade på annonsen och fick detta svar:




"Hejsan hejsan!

Kameran finns uppe i norrbotten, annonsen ligger ute i stockholm för att få bäst sökresultat.
Jag kommer över ett antal Nikon D3s via en kollega som just nu befinner sig i utlandet och har kommit i kontakt med en fabrik som gör kameran, vi köper därigenom och därav kan vi hålla oss under det halva priset som den säljs för i sverige.

Kameran är helt oanvänd, levereras med normala tillbehör som väska, rem osv.
Det är garanti ett år på kameran.
Leveranstid är ca en vecka från att jag gör beställningen från fabriken.

Betalning kan göras på tre alternativ, antingen kommer ni och köper kameran direkt av mig, Då måste jag ha en förskotts betalning på 30% av beloppet eftersom jag själv ligger ute med pengarna för den, utifall att det skulle vara så att det inte blir av någon affär.

Eller så använder vi oss av PAYPAL, har användt det förr och det är säkert för alla inblandade.

Jag skickar med en länk i mailet till pricerunner.com där det står mer information om kameran, Nikon D3S.

http://www.pricerunner.se/pl/29-161...d3s|802:nikon d3s|1188:nikon d3s;;326;&sort=4


mvh patrik larsson"
 
Svarade på annonsen och fick detta svar:




"Hejsan hejsan!

Kameran finns uppe i norrbotten, annonsen ligger ute i stockholm för att få bäst sökresultat.
Jag kommer över ett antal Nikon D3s via en kollega som just nu befinner sig i utlandet och har kommit i kontakt med en fabrik som gör kameran, vi köper därigenom och därav kan vi hålla oss under det halva priset som den säljs för i sverige.

Kameran är helt oanvänd, levereras med normala tillbehör som väska, rem osv.
Det är garanti ett år på kameran.
Leveranstid är ca en vecka från att jag gör beställningen från fabriken.

Betalning kan göras på tre alternativ, antingen kommer ni och köper kameran direkt av mig, Då måste jag ha en förskotts betalning på 30% av beloppet eftersom jag själv ligger ute med pengarna för den, utifall att det skulle vara så att det inte blir av någon affär.

Eller så använder vi oss av PAYPAL, har användt det förr och det är säkert för alla inblandade.

Jag skickar med en länk i mailet till pricerunner.com där det står mer information om kameran, Nikon D3S.

http://www.pricerunner.se/pl/29-161...d3s|802:nikon d3s|1188:nikon d3s;;326;&sort=4


mvh patrik larsson"


En fin liten scam på 5k alltså, lite "nigeriabrevstaktik" där, ska upp till norrbotten om en vecka, kanske skulle be att få träffa karln! ;)
 
A just det , ja ska bara lura dej på 5000:-... , de´ e´ rea !

"Kommit i kontakt med en fabrik som gör kameran"

Ja , jisses !
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.