Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Jag håller just på att försöka få tag på en d90, och det har dykt upp tre sådana annonser under kvällen/dagen.
Alldeles nyss kom denna:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Nikon_d90_27824173.htm?ca=6&w=3

Har bara lyckats få kontakt med en utav annonsörerna, och han sa att det var så många som mailade så att han tog bort annonsen. Det verkar onekligen lite skumt det hela, lite väl förmånliga priser. (4500, 4400 och 4700)

edit: Bra att jag läser igenom tråden innan jag gör ett inlägg. Rutinerat. Ignorera mig!
 
Senast ändrad:
http://www.blocket.se/vastmanland/Voigtlander_125mm_F_2_5_SL_Macro_Apo_Lanthar_27945693.htm?ca=9&w=1

// Voigtländer 125mm F 2,5 SL APO Lanthar makroobjektiv i Nikon AIS Mount

Detta är en superb och svårt att hitta Voigtländer 125mm F 2,5 SL APO Lanthar makroobjektiv i Nikon AIS montera.

Levereras med original lock (både fram och bak), den ursprungliga huva, instruktioner blad, och originalkartong med styrofoam skär och alla originalförpackning.
Jag säljer linsen som används, eftersom jag endast två veckor, men det verkar vara oanvända. Jag har tagit linsen ur kartongen för att kolla upp det och ta bilderna nedan, och på nära inspektion fann mycket små färg förlust på bländarring - detta kan ses i den tredje bilden.

Naturligtvis finns det ingen dimma, svamp, repor eller andra problem. Mekaniskt, allt fungerar också som det ska. Inriktningen är slät och fint dämpas. Den bländarring blir också smidigt och klick ordentligt på de numrerade bländarsteg värden. Bladen fungerar perfekt, och de är lysande och oljefri. Observera att öppningen bladen öppningen är endast cirka rund och inte helt perfekt symmetriska. Detta är vanligt med dessa linser (och även i alla andra linser i SL och SL2 lineupen).

Den levereras med 3 tillverkarens warranty.s //
 
http://www.blocket.se/vi/27943725.htm

Då var det en bluffare igen.... eller vad sägs om 70-200mm F/2,8 IS för 7000:-

Jag mailade honom och kollade läget :)
Och vem tror ni att det var om inte vår "engelska" vän...



Tack för att du kontaktar mig angående min prtodukt. Den finns fortfarande kvar. Produkten är perfekt och inkluderar alla tillbehör. Vänligen kontakta mig om du vill köpa min produkt. Just nu är jag i London, UK för jag har just flyttat hit. Om du gillar produkten kan vi göra en snabb affär. Skatter och frakt är inkluderat i priset.

Tack.

P.S. I am very sorry for my Swedish but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me.
 
http://www.blocket.se/vi/27943725.htm

Då var det en bluffare igen.... eller vad sägs om 70-200mm F/2,8 IS för 7000:-

Jag mailade honom och kollade läget :)
Och vem tror ni att det var om inte vår "engelska" vän...



Tack för att du kontaktar mig angående min prtodukt. Den finns fortfarande kvar. Produkten är perfekt och inkluderar alla tillbehör. Vänligen kontakta mig om du vill köpa min produkt. Just nu är jag i London, UK för jag har just flyttat hit. Om du gillar produkten kan vi göra en snabb affär. Skatter och frakt är inkluderat i priset.

Tack.

P.S. I am very sorry for my Swedish but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me.

Varför i hela friden skulle hans engelska vara dålig om han nyss flyttat dit, för jag antar att han flyttat dit ifrån Sverige? Hur tänker han?
 
Du läser vad du vill läsa. Säljaren skriver inte så:

"Jag säljer en helt ny Canon 50D som jag köpt som back-up.
Endast testat kameran så den har gått bara 100-200 exponeringar!!
I kartong med all tillbehör samt ett nytt batteri.
Köpt på scandinavian i febuari 2010."

I rubriken skriver han dock "Ny Canon 50D i låda aldrig använd "...
 
Den hade väl annars kunnat gå under denna rubrik i vilket fall med tanke på att den är dyrare än lägsta priset ny med frakt.. med garanti och allt vad som avses..
 
Du läser vad du vill läsa. Säljaren skriver inte så:

"Jag säljer en helt ny Canon 50D som jag köpt som back-up.
Endast testat kameran så den har gått bara 100-200 exponeringar!!
I kartong med all tillbehör samt ett nytt batteri.
Köpt på scandinavian i febuari 2010."

Vad F-N snackar du om ? Jag läser inte vad JAG vill läsa, jag läser vad säljaren skriver.
Det är kanske DU som inte kan läsa..he..he..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.