Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Har du läst annonsen riktigt rätt?
Citat ur annons:
VIDVINKEL LINS 0.5XAF 58MM
(KÖPT I USA 2008 FÖR 1300 DOLLAR (9700:)
SUPERWIDE MACRO LINS 0.42XAF
(KÖPT I USA 2008 FÖR 300 DOLLAR (2100:)
10 ÅRS INT.GARANTI MEDFÖLJER
SIGMA OBJEKTIV 70-300MM

Var i annonsen står det att Sigma objektivet 70-300mm är ett vidvinkelobjektiv?

Jag har inte påstått att 70-300 är ett vidvinkelobjektiv. I paketet finns det en vidvinkellins som förmodligen är avsedd för Sigmaobjektivet. Och det är för mig en ganska ovanlig kombo.

Första gången jag orkat anmäla en annons... jag tror som någon tidigare skrev att man borde återinföra offentliga spöstraff för dom här lurendrejarna.

Undrar om det är samma tjuv som ligger bakom alla dessa bedragar-annonser. Nya varje dag och så väldigt snarlika varandra.

Det slog mej att jag kanske bör reagera på dessa varelser med en mildare syn än ilska. Det är väl egentligen ganska synd om de stackars oönskade "barnen", med sluttande panna, som egentligen bara vill "tjäna" sitt levebröd för att överleva dagen.

Nej, det duttas för lite med de stackarna, som egentligen bara vill väl, men tyvärr faller ur ramen för att dom inte har nån "lokal".

/K

Senast ändrad:
Att gå från att raljera över, märk väl, misstänkta annonser, till att blanda in rasbiologi luktar jävligt surt. Om man skall vara trovärdig i kommande inlägg bör man nog hålla sig över den nivån, enligt mig. Vill man dessutom vara en lagens förordare, skall man nog inte själv balansera på gränsen.

Att gå från att raljera över, märk väl, misstänkta annonser, till att blanda in rasbiologi luktar jävligt surt. Om man skall vara trovärdig i kommande inlägg bör man nog hålla sig över den nivån, enligt mig. Vill man dessutom vara en lagens förordare, skall man nog inte själv balansera på gränsen.

Att du tolkar mitt inlägg som något annat än den lite elaka sarkasmen och ironin säger nog mer om dina rädslor, än att någon verkligen skall tro eller bli ledd att tro (inkl jag själv) att man kan känna igen en tjuv på dennes utseende.

Larvigt.

/K

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar