Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

"Liljegren" är också i Grekland för närvarande. Kanske är han och "Burke" kamrater :)

Det är med den här typen av brott (bland andra) i åtanke som gör att jag gärna vill se stupstock i påföljdsskalan. På torget, med brallorna nere och bespottade av allmänheten.
Det är nog lite mer avskräckande än några månader på "hotellet" (med gourmetmaten), som "erbjuds" i Sverige idag.

Det var bättre förr:)

/K

Haha, nu vet jag inte om du var helt seriös, men jag håller med, jag redan tröttnat flera gångner om på de lätta straffen i detta land.

Ta ett finger per brott. *chop*chop*
Hela handen på det tredje brottet *hugg* (minderåriga undantaget)

Ett enkelt och smidigt sätt att minska brottsligheten. Dessutom ska livstid betyda livstid. Man har försuttit sina chanser att få leva fri i samhället helt enkelt. Livstid, och inte på nåt jädrans hotell!
 
Säljer bl.a ett älg filter.
Intressant, hur fungerar det?

Mejlade killen och fick det svaret :

""Hej,

Tack för att du kontaktar mig angående min prtodukt. Den finns fortfarande kvar. Produkten är perfekt och inkluderar alla tillbehör. Vänligen kontakta mig om du vill köpa min produkt. Just nu är jag i Grekland för jag har just flyttat hit. Om du gillar produkten kan vi göra en snabb affär. Skatter och frakt är inkluderat i priset.

Tack.

P.S. I am very sorry for my Swedish but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me.""


Hur korkad får man vara?
 
Haha, nu vet jag inte om du var helt seriös, men jag håller med, jag redan tröttnat flera gångner om på de lätta straffen i detta land.

Ta ett finger per brott. *chop*chop*
Hela handen på det tredje brottet *hugg* (minderåriga undantaget)

Ett enkelt och smidigt sätt att minska brottsligheten. Dessutom ska livstid betyda livstid. Man har försuttit sina chanser att få leva fri i samhället helt enkelt. Livstid, och inte på nåt jädrans hotell!

Om det senare visar sig att h*n var oskyldig?
En som kapar fingret i en olycka, ska den tatuera in "Fingret kapat i olycka, ej som straff för stöld" i pannan, eller ska de för resten av livet bli misstänkta för att vara straffade tjuvar?
 
Jobbigt bara om det visar sig i efterhand att den dömde var oskyldig. Det har ju faktiskt hänt förr.

på Scan får man 20000 för en del av ett lillfinger, anatr att dert för införas nåt liknade om det går fel.

Undrar om Sture Bergwall kommer att bli rik när han frikänns? Dom kan ju inte skylla på att han simulerade för han har ju mängder av dokument som visar att han var helgalen när han fabulerad ihop mordhistorierna.
 
Om det senare visar sig att h*n var oskyldig?
En som kapar fingret i en olycka, ska den tatuera in "Fingret kapat i olycka, ej som straff för stöld" i pannan, eller ska de för resten av livet bli misstänkta för att vara straffade tjuvar?

Nja, det verkar ju drastiskt. Han kan ju gå omkring med en skylt.

/K
 
Mejlade killen och fick det svaret :

""Hej,

Tack för att du kontaktar mig angående min prtodukt. Den finns fortfarande kvar. Produkten är perfekt och inkluderar alla tillbehör. Vänligen kontakta mig om du vill köpa min produkt. Just nu är jag i Grekland för jag har just flyttat hit. Om du gillar produkten kan vi göra en snabb affär. Skatter och frakt är inkluderat i priset.

Tack.

P.S. I am very sorry for my Swedish but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me.""


Hur korkad får man vara?

Jag såg annonsen och tyckte att kameran var väldigt fin, en svart leica med röd skinnklädsel mycket stiligt.
Så även jag mailade ett svar även om jag var skeptisk... Jag fick samma svar som du (identiskt). Sen försvann annonsen efter en timme så jag skickade ett nytt mail där jag "antog" att kameran var såld och fick detta svar:


Hello again.
I am really glad that you speak english. The camera is not sold. I removed the add because I had more 50 answers for it and I have to answer to all of them.
I want to make this transaction by an escrow company, they will handle this transaction for us (receiving payment and delivery). All taxes are included in the price and the shipping process will take aprox 3 days.


This are the steps of the transaction

1. You give me your full name and address.
2. I will deliver the product and you will receive the confirmation from them along with a tracking number so you can check the status of the delivery using online GPS on their website .
3 . Along with the delivery confirmation comes also the payment instructions.
4 . After you will send the money to them , you receive the product and test it for 10 days ( if you like will keep it , if you will not like it , the company will return the product to me and they will fully refund ) .
The transaction will be ensured by their third party service the offers both the seller and the buyer safety.
If you agree with all this we can proceed with the deal.
Thank you and I will wait your fast answer.

Hm, det ser ju förtroendeingivande ut, men jag tror jag avstår.... ;-)
 
det måste vara något fel med din internet uppkopling?, och tack att du berättade om felet. Ved du hur många företag skickar ut produkter som sen inte blir hämtad av kunden. Sen står företaget för frakten en gång till.(Det är därför Biltema har slutad med det här. En kund som betalar en liten handpenning är seriös!


http://www.bright-eyes.se/

UNDER COSTRUCTION!!!!!!!

Borde väl vara frågetecken efter din stavning igen istället. Ligger "företaget" i träda nu eller?
Trött på alla halvmesyrer och bluffare på nätet!!!!!!
 
jo, man kan hålla på att älta det här som du gör, en hel del som gör det, och du har inte fel, men likväl är det inte lika intressant att sätta vissa gamla gluggar från analogtiden på de nya digitala. Men gör det om du vill det. Precis samma ältande som kring brännvidd och skärpedjup på crop eller fullformat. Men vi lägger ner nu tycker jag.

Håller med. Hela samtalet är så utvattnat att det knappt finns längre.
Dags att fokusera på det som kameran skapar istället dvs. det vi visar upp.

Angående samtalet. Det finns så extremt många bluffare. Att använda sunt förnufft är det bästa. Är priset extremt mycket länge är det antingen stöldgods eller fel på det. Annars skulle alla sänka sig till detta pris.
------------------------------------------
Open Galleries - www.emilgustavsson.se
New Week? New Gallery!
 
Haha, nu vet jag inte om du var helt seriös, men jag håller med, jag redan tröttnat flera gångner om på de lätta straffen i detta land.

Ta ett finger per brott. *chop*chop*
Hela handen på det tredje brottet *hugg* (minderåriga undantaget)

Ett enkelt och smidigt sätt att minska brottsligheten. Dessutom ska livstid betyda livstid. Man har försuttit sina chanser att få leva fri i samhället helt enkelt. Livstid, och inte på nåt jädrans hotell!

För hårdare straff leder till färre brott? Nej, snarare tvärtom. Höga straffsatser leder inte till färre brott, finns ingen koppling alls.

Mer seriöst så är jag en jättestor påhejare av fotboja. Ett tio-årigt straff borde ge några år på kåken och 15-20 år med fotboja, fängelser är en plantskola för tunga kriminella och något som här hemma på medeltiden.

Med en fotboja blir man tvingad att acklimatisera sig till det civila samhället, med övervakare, halvvägsjobb och utegångsförbud. Förstår inte varför det inte används mer.

Och, ja, akta en fredrik som säljer D90 på blocket, skumt.
 
För hårdare straff leder till färre brott? Nej, snarare tvärtom. Höga straffsatser leder inte till färre brott, finns ingen koppling alls.

Mer seriöst så är jag en jättestor påhejare av fotboja. Ett tio-årigt straff borde ge några år på kåken och 15-20 år med fotboja, fängelser är en plantskola för tunga kriminella och något som här hemma på medeltiden.

Med en fotboja blir man tvingad att acklimatisera sig till det civila samhället, med övervakare, halvvägsjobb och utegångsförbud. Förstår inte varför det inte används mer.

Och, ja, akta en fredrik som säljer D90 på blocket, skumt.

Den som sitter inne på livstid lär i alla fall inte begå några fler brott.
Så hur hårdare straff skulle kunna leda till FLER brott.....
 
För hårdare straff leder till färre brott? Nej, snarare tvärtom. Höga straffsatser leder inte till färre brott, finns ingen koppling alls.

Mer seriöst så är jag en jättestor påhejare av fotboja. Ett tio-årigt straff borde ge några år på kåken och 15-20 år med fotboja, fängelser är en plantskola för tunga kriminella och något som här hemma på medeltiden.

Med en fotboja blir man tvingad att acklimatisera sig till det civila samhället, med övervakare, halvvägsjobb och utegångsförbud. Förstår inte varför det inte används mer.

Och, ja, akta en fredrik som säljer D90 på blocket, skumt.

Blir någon dömd till 10 år i Sverige så har han/hon sannolikt gjort sej skyldig till något så avskyvärt att frihetsberövande för alltid vore ett rimligare straff.

/K
 
Hade jag bott nära Bollnäs och om det hade varit ett Sony-hus så hade jag ringt... hur ska jag kunna bli lurad om jag hämtar o cashar? Rånad kanske...

Det roligaste i den här annonsen tycker jag ändå är formuleringen...:
"EOS 550D + 18-55/3,5-5,6 IS inkl. objektiv" ;-)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.