Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Ja men hallå!! Ja det är roligt ibland att gå in på blocket och hitta annonser där säljaren försöker sälja en gammal pryl för nästan nypris eller högre än nypris ibland och man kan bara skratta åt det eller påpeka till säljaren att det verkar lite dyrt då du sett det nytt i butik för mindre men då bara om du är intresserad av och köpa det!

I annat fall har varken jag eller någon annan här på sidan någon som helst anledning till att kontakta säljaren bara för att leka "moraltant" Det finns så mycket personer där ute som lägger sig i allt. Som mina grannar t.ex. Citat: "Ja du har haft din bil här utanför på gården i flera timmar nu?!"

Mitt svar: Vad stör det dig?? Är den ivägen för dig? Nej, men man får inte stå där? Jaha så du jobbar som parkeringsvakt?? Nej det gör jag inte men man får inte stå där! MEEN HÅLL KÄFT!

Sådant irriterar mig något fruktansvärt!
 
Ja men hallå!! Ja det är roligt ibland att gå in på blocket och hitta annonser där säljaren försöker sälja en gammal pryl för nästan nypris eller högre än nypris ibland och man kan bara skratta åt det eller påpeka till säljaren att det verkar lite dyrt då du sett det nytt i butik för mindre men då bara om du är intresserad av och köpa det!

I annat fall har varken jag eller någon annan här på sidan någon som helst anledning till att kontakta säljaren bara för att leka "moraltant" Det finns så mycket personer där ute som lägger sig i allt. Som mina grannar t.ex. Citat: "Ja du har haft din bil här utanför på gården i flera timmar nu?!"

Mitt svar: Vad stör det dig?? Är den ivägen för dig? Nej, men man får inte stå där? Jaha så du jobbar som parkeringsvakt?? Nej det gör jag inte men man får inte stå där! MEEN HÅLL KÄFT!

Sådant irriterar mig något fruktansvärt!

Håller helt och hållet med dig!
 
Håller helt och hållet med dig!

Jag håller också helt med, vad har man för liv om man måste hålla på att skriva till folk att de ber om för mkt betalt. Säger ni till folk som luktar illa eller som klär sig fult också? Eller som behöver klippa sig. Däremot är det helkul med den här länken med exempel från blocket, jättekul till och med.
 
Den spiken drog...

Mig irriterar det att folk eldar på berghällar, och att folk stannar på min gräsmatta med bilen när dom får möte, men så är jag väll en gnällspik. Folk som slänger smällare på djur är också irriterande och idioter som snor andras saker och super och slås fast dom har fylt 27 år.



...sa snickaren och tog en annan.




Fick faktiskt 525 kr för grejer på min annons.
 
Ja men hallå!! Ja det är roligt ibland att gå in på blocket och hitta annonser där säljaren försöker sälja en gammal pryl för nästan nypris eller högre än nypris ibland och man kan bara skratta åt det eller påpeka till säljaren att det verkar lite dyrt då du sett det nytt i butik för mindre men då bara om du är intresserad av och köpa det!

I annat fall har varken jag eller någon annan här på sidan någon som helst anledning till att kontakta säljaren bara för att leka "moraltant" Det finns så mycket personer där ute som lägger sig i allt. Som mina grannar t.ex. Citat: "Ja du har haft din bil här utanför på gården i flera timmar nu?!"

Mitt svar: Vad stör det dig?? Är den ivägen för dig? Nej, men man får inte stå där? Jaha så du jobbar som parkeringsvakt?? Nej det gör jag inte men man får inte stå där! MEEN HÅLL KÄFT!

Sådant irriterar mig något fruktansvärt!


jag tycker att men hjälper säljaren mer än att man leker moraltant
folk som säljer vet bara vad dom har betalat dom verkar absolut inte ha koll på vad den kostar idag
han som sålde 70-200 4.0L ville ha 8000:-
när den dök upp här ändra han till 4000:- och blev av med den direkt
 
jag tycker att men hjälper säljaren mer än att man leker moraltant
folk som säljer vet bara vad dom har betalat dom verkar absolut inte ha koll på vad den kostar idag
han som sålde 70-200 4.0L ville ha 8000:-
när den dök upp här ändra han till 4000:- och blev av med den direkt

Att lägga sig i en affär mellan en säljare och potentiella köpare (även om sådanna inte finns) är i mitt tycke att lägga näsan i blöt.

Någon här i tråden nämnde att det kunde liknas med att tala om för folk att de luktar illa, och det håller jag helt och hållet med om! Man kanske säger det för att vara hjälpsam, men räkna inte med att det uppskattas alla gånger.
 
Man kan ju också höja sitt pris...

Denna försäljningen gick tydligen lite för bra.

Den första annonsen fanns på Blocket ett par timmar, sedan försvann den, senare samma kväll dök den upp igen, nu 25 000:- dyrare.
I första skedet ville säljaren ha 50 000:-, tydligen var det många som tyckte det var ett klipp. Säljaren ångrade sig när intresset blev för stort och höjde priset till 75 000:-.
http://www.blocket.se/vi/19758579.htm?ca=18_s


OBS, endast ett konstaterande!
(Förbaskat bra utrustning (jag vill ha!), förbannat dålig svenska, riktigt roligt att läsa alla särskrivningarna)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.