Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Det handlar väl varken om att vara dum eller naiv, skulle snarare kalla det "smart" att försöka få det jag söker för nåt jag har (att chansen sen inte stor det må vara en annan sak). Klart man måste ta en chansning därav sitter annonsen ute. Sen om jag inte får nåt svar eller nån intressent hör av sig det tål att ses, det hade snarare varit idiotiskt att inte chansa att hitta nån som söker vad jag har och har det jag söker.

Jag är fullt medveten om pris skillnaderna på dessa objektiv.

jo absolut han verkar ha hittat nåt som är kul i annonsen, och kul man kan göra nåns kväll lite extra betydelsefull. :)
 
Det handlar väl varken om att vara dum eller naiv, skulle snarare kalla det "smart" att försöka få det jag söker för nåt jag har (att chansen sen inte stor det må vara en annan sak). Klart man måste ta en chansning därav sitter annonsen ute. Sen om jag inte får nåt svar eller nån intressent hör av sig det tål att ses, det hade snarare varit idiotiskt att inte chansa att hitta nån som söker vad jag har och har det jag söker.

Jag är fullt medveten om pris skillnaderna på dessa objektiv.

jo absolut han verkar ha hittat nåt som är kul i annonsen, och kul man kan göra nåns kväll lite extra betydelsefull. :)

chansen är nog större att vinna på lotto sen köpa det man vill ha
dom som äger sånna objektiv vet nog vad den kostar o vad dom kan få för den

jag kan erbjuda dig 3000:- för din
 
Håller med dig helt och hållet gällande uppsatta regler till en viss del. Samtidigt var det faktiskt som så att jag tidigare stod och lastade i och ur saker ur bilen vilket man får göra där jag stod, sen råkade det vara så att jag inte tyckte att det var nödvändigt att flytta på mig direkt då jag hade lite och göra i lägenheten för att sedan åka vidare. Dessutom stod jag varken i vägen för någon, varken en person eller om det skulle råka komma en ambulans och behöva hämta någon. Jag hade absolut inte sagt något om jag stod väldigt dumt till och någon kom och sa till mig att flytta på mig. Men när det sitter folk i sitt fönster och bara LETAR anledningar till att komma och predika bara för att man inte har något annat vettigt för sig gör mig förbannad.

Sen tillbaka gällande regler som finns uppsatta som du skrev det vill jag se den man eller kvinna som följer både trafiklagar och andra lagar till punkt och pricke. Jag tror inte det finns någon alls ärligt talat, och vad ska man då göra åt det? Inte så mycket för det är inte min ensak, det är parkeringsvaktens/polisens/domarens ensak.

Mvh Markus

Grejjen är väl att de flesta har en grå-zon där reglerna egentligen bryts men det är socialt accepterat. I Stockholm är det t.ex. helt ok att köra 80-85km/h på 70-väg. 90% av stockholmarna gör det skulle jag säga.

Problemet är de som har väldigt generös zon som går långt över gränsen(t.ex. 90 km/h på 50-väg) och de som ingen gråzon har alls(luddfiltergnällarna i tvättstugan), som ses som gnälliga trots att de egentligen har rätt.

Jag roar mig t.ex. alltid med att räkna hur många som passerar en korsning efter mig då jag kört mot skamligt gult. Det händer ju trots allt:)
Det är inte sällan 4-5 bilar som kör efter mig, flera av dessa garanterat mot helt rött ljus.

Eller bilar med släp i 130 på motorväg osv osv
Generös Grå-zon som är framme igen.

Mitt något uppretade inlägg grundade sig i en j*vligt snedparkerad bil som tvingade mig att krypa in från passagerarsidan.
(Då är man sugen på att dra en rejäl repa i lacken med nyckeln, tyvärr är min grå-zon inte stor nog till det.)
 
Grejjen är väl att de flesta har en grå-zon där reglerna egentligen bryts men det är socialt accepterat. I Stockholm är det t.ex. helt ok att köra 80-85km/h på 70-väg. 90% av stockholmarna gör det skulle jag säga.

Problemet är de som har väldigt generös zon som går långt över gränsen(t.ex. 90 km/h på 50-väg) och de som ingen gråzon har alls(luddfiltergnällarna i tvättstugan), som ses som gnälliga trots att de egentligen har rätt.

Jag roar mig t.ex. alltid med att räkna hur många som passerar en korsning efter mig då jag kört mot skamligt gult. Det händer ju trots allt:)
Det är inte sällan 4-5 bilar som kör efter mig, flera av dessa garanterat mot helt rött ljus.

Eller bilar med släp i 130 på motorväg osv osv
Generös Grå-zon som är framme igen.
Mitt något inlägg grundade sig i en j*vligt snedparkerad bil som tvingade mig att krypa in från passagerarsidan.
(Då är man sugen på att dra en rejäl repa i lacken med nyckeln, tyvärr är min grå-zon inte stor nog till det.)

Spot on! Det var precis det jag ville ha sagt med följande:

Det kan jag hålla med om, då folk gör fel har jag inga problem med att påpeka det förutsatt att det bryter mot regler, ställer till problem för omgivningen eller liknande. Samtidigt måste man göra en liten avvägning; är det verkligen ett stort problem eller är jag för petig? Jag tror att skillnaden mellan moraltanten och den medvetna medborgaren ligger i hur man gör den avvägningen.
 
blocket folket kan slänga sig i väggen
här kommer Fotosidan folket
om man har Guldstjärna borde man kanske kunna lite mer
undrar om han skulle byta sin mot en 18-55/3,5-5,6

http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=96372
http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/13189korkad.JPG

Husse, hur skulle du känna dig om folk pekade ut dig som korkad? (med tanke på länkens namn)

Förvisso råder det en viss prisskillnad mellan objektiven, men om man köpt 24-105:an tillsammans med 5D så kostar det faktiskt bara 7500 kronor, mot de 7000 kronor som Tamrons 70-200/2.8.
 
Husse, hur skulle du känna dig om folk pekade ut dig som korkad? (med tanke på länkens namn)

Förvisso råder det en viss prisskillnad mellan objektiven, men om man köpt 24-105:an tillsammans med 5D så kostar det faktiskt bara 7500 kronor, mot de 7000 kronor som Tamrons 70-200/2.8.

Hela tråden pekar ju mer eller mindre ut folk som dumma och naiva, vad är skillnaden i det här fallet? Nu säger jag inte att personen som diskuteras är dum eller naiv, jag blev bara, med tanke på din reaktion, förvånad över att du inte reagerat tidigare.
 
det är betydligt enklare att sälja via blocket mer seriösa spekulanter samt mindre skambud som det är på fs. Så ovavsett om dom är korkade eller inte så föredrar jag blocket före fs om man ska sälja kameror/etc
 
Hela tråden pekar ju mer eller mindre ut folk som dumma och naiva, vad är skillnaden i det här fallet? Nu säger jag inte att personen som diskuteras är dum eller naiv, jag blev bara, med tanke på din reaktion, förvånad över att du inte reagerat tidigare.

För att vi inte diskuterar eller hänger ut medlemmar enl. reglerna. Förvisso kan det säkert vara så att en del av blocket-annonserna kanske tillhör FS-medlemmar, men nu blev det så tydligt. Nu verkar det dock som säljaren i detta fallet tar det med ro. Men det är bättre att mota i grind så att säga.

Jag har redan tidigare i tråden angett min privata ståndpunkt och har inget intresse för övrigt i tråden.
 
Husse, hur skulle du känna dig om folk pekade ut dig som korkad? (med tanke på länkens namn)

Förvisso råder det en viss prisskillnad mellan objektiven, men om man köpt 24-105:an tillsammans med 5D så kostar det faktiskt bara 7500 kronor, mot de 7000 kronor som Tamrons 70-200/2.8.


eller så säljer man 24-105 för 9500:- då har man fått 5D huset billigare
 
Stackars tjej, om det nu är en tjej, eller som vanligt en månglar-kille som använder tjejnamn på blocket för att verka mer seriös. Fast här var det ett efternamn iofs, så det var kanske på riktigt.

Det står ju telefonnummer som är registrerat på en tjej med samma namn, så det är troligen en tjej och inte en "månglar-kille". Kanske hennes kille ;)

Men det var inte billigt, en bit över nypriset nu.
Och hon bjuder inte ens på frakten, lite snålt.

Det vore intressant om någon lyckas sälja något begagnat till ett pris över aktuellt nypris.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.