Jag läser ivrigt DPR-tester, men det svänger rätt så bra mellan riktigt bra och mindre bra med tex autofokus, slutar ofta med att det är rätt så bra ändå överlag, hänger väll med hyggligt med engelskan tror ändå att jag missar en del i alla fall. Är nog viktigt att testare försöker få till samma typen av motiv, finns exempel på fotbollsmatcher där tröjorna har klara skillnader i färg, medans andra matcher är skillnaderna mycket mindre, ena laget kan ha någon rand på tröjan eller stora bokstäver vilket underlättar låsning av motivet, detta med att kunna låsa och hålla fast på en spelare och sedan klara av störningar som tex springer framför och kan bryta låsningen, har nog varit ett problem genom åren.
Menar du att du helt enkelt tar om fokus på spelaren du vill följa, eller att du är så pass van att du att hjälper kameran genom att hela tiden lyckas hålla kvar vid ditt rörliga motiv och följa med, hur lång tid klarar man av detta, måste man inte ta om fokus och göra flera försök. Många bilder på spelare kan vara väldigt bra även om flera är i fokus så man ser hela kampen om bollen. ( själv har jag ingen erfarenhet av sportbilder och har aldrig ägt någon nyare bättre autofokus kamera )