Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Hur skall jag fixa denna bilden för att få bästa resultat?
- Trådstartare Naemi77
- Start datum
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
Vad ska du fixa?
Färger, motiv eller vad??
Naemi77
Aktiv medlem
Vad ska du fixa?
Men alltså, Det är det jag inte vet. Jag vet hur man gör men inte vad jag skall göra för att få den till det färdiga resultatet. Skall jag tex beskära bort pojken i förgrunden eller öka kontrasten eller vad tycker ni som kan??
Naemi77
Aktiv medlem
Bra att veta vad su ska ha fotot till.
Men annars kan du köra standardgrejer, typ: skrärpa upp lite, dra upp färgmättnaden och öka kontrasten, räta upp bildn..... för sen lutar åt vänster.
/Stefan
Ska inte ha bilden till något sp. Har nyss köpt kameran och är nybörjare på foto så vill ha lite tips hur jag kan ge liv till denna halvtrista bild. Motivet gillar jag men hur ger jag den liv
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
Men alltså, Det är det jag inte vet. Jag vet hur man gör men inte vad jag skall göra för att få den till det färdiga resultatet. Skall jag tex beskära bort pojken i förgrunden eller öka kontrasten eller vad tycker ni som kan??
Det är du som fotat, din bild.
Har du ingen egen åsikt?
joakim d
Aktiv medlem
Jag tror att vad dom menar är att det är svårt att ge några råd utan att veta mer om vad du tycker om bilden.
Jag ska ändå ge ett förslag vad gäller beskärning, ta bort husväggen till höger och den trottoaren samt beskär nederdelen så mycket men inte allt nedanför den främste cyklisten försvinner. Då får du förhoppningsvis en mer fokuserad bild och de tre cyklisterna och paret i bakgrunden i en diagonal genom bilden.
Jag ska ändå ge ett förslag vad gäller beskärning, ta bort husväggen till höger och den trottoaren samt beskär nederdelen så mycket men inte allt nedanför den främste cyklisten försvinner. Då får du förhoppningsvis en mer fokuserad bild och de tre cyklisterna och paret i bakgrunden i en diagonal genom bilden.
Naemi77
Aktiv medlem
Jag tror att vad dom menar är att det är svårt att ge några råd utan att veta mer om vad du tycker om bilden.
Tack Bra att få lite tips när man är nybörjare (Y)
Naemi77
Aktiv medlem
Det är du som fotat, din bild.
Har du ingen egen åsikt?
Klart jag har en egen åsikt! Men jag är en glad nybörjare som vill ha lite tips :S woow!
Naemi77
Aktiv medlem
En sak till, försök ljusa upp bilden lite så att husväggen till vänster blir lite vitare men ta inte i för mycket det var ju ändå en gråmulen dag
Tack tack
Naemi77
Aktiv medlem
Jag tycker väl att motivet är lite småtrist. Kan vara intressant om man känner till platsen eller om man är bekant med personerna på bilden förstås. Här är ett par förslag...
Jag gillar den övre Kanske är motivet lite småtrist...jag vet inte men grejen är att vill är att lära mig massa eftersom att jag är nybörjare. så jag tar kritiken suger in den..tänker like och gör det bättre nästa gång. Men vad gör den tråkig?
Johan Ahlbom
Aktiv medlem
Jag gillar den övre Kanske är motivet lite småtrist...jag vet inte men grejen är att vill är att lära mig massa eftersom att jag är nybörjare. så jag tar kritiken suger in den..tänker like och gör det bättre nästa gång. Men vad gör den tråkig?
Nå, nu är ju bilden lite liten, men spontant så känns det som om personerna på bilden är lite långt bort, förutom killen längst fram, men han är ganska suddig och så har du kapat en bit av framhjulet. Sen är den lite rörig tycker jag, många små detaljer som stjäl uppmärksamhet. Bra dock är att du fått till en fin diagonal på familjen Annars tycker jag din nya, första, version var en klar förbättring
mvh Johan
Senast ändrad:
Naemi77
Aktiv medlem
Nå, nu är ju bilden lite liten, men spontant så känns det som om personerna på bilden är lite långt bort, förutom killen längst fram, men han är ganska suddig och så har du kapat en bit av framhjulet. Sen är den lite rörig tycker jag, många små detaljer som stjäl uppmärksamhet. Bra dock är att du fått till en fin diagonal på familjen Annars tycker jag din nya, första, version var en klar förbättring
mvh Johan
Tacktack haha jag tror att jag skiter i denna bilden nu men har lärt mig lite av den i alla fall , tack för det (Y)