Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hur många här har en viss prod.?

Produkter
(logga in för att koppla)

Forslund

Aktiv medlem
Kan man inte lägga in en funktion där man kan se hur många som har ex Canon EF 70-200, hur många som har en Nikon F5 osv..

Onödig kunskap kanske men ganska roligt:)

Förvänta dig inte för mycket, jag föreslog för väldigt länge sedan att man skulle kunna söka även på medlemmar utrustning i sökformuläret men ingenting har hänt, inte ens ett svar från red.

bjanha skrev:
Förvänta dig inte för mycket, jag föreslog för väldigt länge sedan att man skulle kunna söka även på medlemmar utrustning i sökformuläret men ingenting har hänt, inte ens ett svar från red.

Då får vi hoppas att redaktionen får upp ögonen när det tas upp en andra gång:)!

Skulle vara lite roligt iaf..

vore väldigt trevlig, och kan vara användbart om man har någon fråga om ens kamera beter sig underligt och vill fråga enågra slumpmässiga om dom har haft liknade erfarenheter eller dyl... (försöker komma på ett anv. område nu) =)

Söker även jag efter nått liknande.

Antar att en del säger forumet då om man har fråga.. men ibland vill jag bara fråga "en" person om en särskild sak.. då kan de vara bra.

Det behöver ju inte enbart vara produkter utan skulle kunna vara fotograferingskategorier också, t ex mörkrum, macro, natur, porträtt mm. Även där har man ju "subcommunities" som man skulle kunna rådfråga eller adressera en bild till.

h/mats

mazeson skrev:
Det behöver ju inte enbart vara produkter utan skulle kunna vara fotograferingskategorier också, t ex mörkrum, macro, natur, porträtt mm. Även där har man ju "subcommunities" som man skulle kunna rådfråga eller adressera en bild till.

h/mats

Absolut!
Håler med dig där också! Men det jag tänkte på var att man skulle kunna se utrustning för att kunna ställa frågor direkt till en ägare av en viss produkt..

Konstigt...

Trodde representanter från fotosidan.se skulle hänga här som hökar för att snappa upp nya ideér?! Vad fyller annars "fotosidan.se" forumet för funktion?

Även Fotosidans representanter tar sig en ledig helg ibland... Och vi alla har fn grymt mycket att göra med våra riktiga jobb/utbildningar, så vi hinner tyvärr inte vara med överallt. Jag inrättade underforumet "Funktionsförslag" för denna typ av förslag (jag flyttar detta), för att vi skall ha en möjlighet att hitta alla bra förslag när det blir läge att utveckla funktionaliteten mer.

Nåväl. Att bara summera antal innehavare av en viss produkt i recensionsbanken är jätteenkelt, det kan jag fixa till.

Det skulle också gå att lista alla medlemmar som har prylen, samt även lägga till det i medlemsökning - men är det någon som motsätter sig att listas på det viset?

Tack Christer för svaret. Var inte meningen som ett påhopp och jag förstår att ni har mycket att göra..

Ville bara ha någon sorts reaktion så att jag vet att någon sett det..

Kan man inte ha funktionen så att det är valbart om man vill vara med. Det förtar kanske lite av syftet, men det är ju tråkigt om några inte vill vara med på det!

clindh skrev:
Nåväl. Att bara summera antal innehavare av en viss produkt i recensionsbanken är jätteenkelt, det kan jag fixa till.

Det skulle också gå att lista alla medlemmar som har prylen, samt även lägga till det i medlemsökning - men är det någon som motsätter sig att listas på det viset?

Jag skulle också vilja se att denna funktion kom igång, då jag är i köpartankar och försöker leta efter medlemmar som har erfarenheter av en viss produkt.

Jag skulle vilja höra om det finns någon som motsätter sig att man kommer med i en sådan lista?

Det kanske skall finnas en flagga; "Visa ej kameraväskan" - då syns den inte heller listad på medlemsprofilsidan. Vettigt?

Jag tycker att om man inte vill visa vad man har, så behöver man inte lägga upp något i sin kameraväska. Jag tror inte det är någon som har något emot denna funktion.

mindwipe: det stämmer ju faktiskt, och vad tjänar det till att ha en kameraväska om den inte visas i profilen.

Exakt, det är ju bara o kolla i den "riktiga" kameraväskan om man nu skulle glömma bort det. Fast _en_ sak man fortfarande skulle kunna använda det till är ju när man lägger till "utrustningsinfo" vid uppladdning av bilder....

Justus skrev:
Exakt, det är ju bara o kolla i den "riktiga" kameraväskan om man nu skulle glömma bort det. Fast _en_ sak man fortfarande skulle kunna använda det till är ju när man lägger till "utrustningsinfo" vid uppladdning av bilder....

Det har du rätt i. Kanske inte är så dumt med en kryssruta i alla fall.

Nu finns flaggan där, under Din sida -> Inställningar. Och räknaren per produkt, men lista över ägarekommer lite senare..

Jag slängde in den efterlängtade möjligheten att sortera kameraväskan när jag ändå var där och mekade.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar