Annons

Hur många bilder har ni tagit?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tappade räkningen vid en uppgradering....men har tagit 11000 bilder sedan dess och cirka 7000 innan så 18000 bilder har jag nog tagit med min K10D
 
Hoppsan

Jag har 12000 bilder sparade på datorn. Köpte en beg Canon EOS D60 för c:a 2 år sedan och enligt mina överslagsräkningar har jag tryckt ner knappen 85000 gånger. (Ingen anledning att försöka sälja den kameran beg. på FS längre ... )
 
johanni skrev:
Då slipper man oroa sig för sina knappt 5000 exponeringar då ;)
Jag tycker inte du skall oroa dig alls. Kameran är ett verktyg. Man skall inte köpa en kamera om man tänker oroa sig för att använda den. Jag försöker resonera så, men funkar inte alltid. Jag tar t.ex. oftast inte med mina dyraste objektiv när jag är på långresa i obskyra länder. Fast egentligen gäller ju även: köp inga objektiv som du inte vågar/har råd att använda.

Vad gäller slutaren på K10D så räknar jag med att min kamera kommer att hålla i många år ännu:) Jag kan ha fel, men det är inget jag oroar mig för :)
 
7138 sedan december 06 med min K100 :)

Jag är på jakt efter ett beggat Canon hus och nu när vi ändå är inne på det här med slutar så kan jag passa på att fråga. Bland annat har jag kikat lite på Canon 10D, har man slutat tillverka reservdelar som slutare till denna? Jag har läst det någon stans men är inte rikgit säker. Frågan kanske inte rikgit passar in i Pentax forumet men testar här istället för att starata en ny tråd.
 
Det har blivit några exponeringar.

Historien börjar 28 april 2006 då jag köpte min *istDl. Jag har den fortfarande kvar, men 18 december så köpte jag min K10D. Då hade *istDl gått 15809 exponeringar. I går uppnådde jag exponering 19733 med K10D. Jag har börjat använda *istDl igen (med 18-55 eller 28-70 på *istDl och 70-200 eller 135-400 på K10D) , och den gjorde sin 17339:e exponering.
 
Alldeles för många.
UNdrar just om man jag inte skall kvitta mig med alla utom ngr få ?
Hatar alla bilder utom de acceptabla och de är ytterst få. Hatar=fel ord ? Nej, inte om jag ser ordet bokstavligt talat.
 
tillräckligt många för att det ska bli en jäkla oreda bland mina bildmappar...har inte stenkoll men troligen runt 6-7000 sen förra hösten...
 
Senast ändrad:
7850

Första bilden togs 19 december 2006 sedan dess har jag tagit 7850 bilder. Det som är skrämmande är att endast en bråkdel är värda att sparas för eftervärlden.
 
Friskhetstecken att kunna döda bilder. Minnen skall man också kunna bära..
En känd fotograf berättade för mig för ngr veckor sedan att han hade 500gb med obehandlade data, som han ännu inte hade kikat på.. från många kontinenter.. hur kul är det?

Nej, bort med bilderna och ta vara på de viktiga väl!

MVH Niclas,
 
Hur kan jag se i kameran hur många bilder jag har tagit? Jag köpte inte den helt ny och själva filnumreringen går väl att nollställa? Jag har en 30D.

Nu skrev jag inte det man ska skriva i den här tråden men det passar väl hyfsat ändå?
 
Andreas har poäng i det han säger, han har tryckt mer knappen ett antal tusen gånger, ni (vi )andra kallar det för att ha tagit bilder...
 
Peter Grahn skrev:
Hur kan jag se i kameran hur många bilder jag har tagit? Jag köpte inte den helt ny och själva filnumreringen går väl att nollställa? Jag har en 30D.

Nu skrev jag inte det man ska skriva i den här tråden men det passar väl hyfsat ändå?

Eftersom tråden ligger i forumet för Pentax, finns då inte undermeningen i trådens fråga "med Pentax"?
(Dvs "Hur många bilder har ni tagit? (med Pentax)".

Hälsar
R
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.