Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur lång tid?

Produkter
(logga in för att koppla)

yamahafj

Aktiv medlem
Hur lång tid brukar ni få för fotografering av brudparet? Jag tänker på själva parbilderna? Jag har varit med om allt från en halvtimma till en och en halv men funderar lite på var tidssnittet ligger?

Vad anser du är minimum för att det ska bli schyssta bilder?

Själv räknar jag alltid på 1,5 timmar. Då hinner man få brudparet avslappnade, vara på ett par olika locations och få stor variation på bilderna. Och framförallt behöver man inte stressa! Fotograferingen är ju oftast parets enda "egna" stund på dagen där de bara får vara varandra nära...

Och som fotograf "får " jag inte tid, jag kräver... ;)

/Anna

boka upp minst 2 timmar.. brudparet är ALLTID sena ... i bästa fall får du lite mer än 1 timma ...

för fotografen är den som kommer sist när det gäller tidsprioritering och "du skall ju bara knäppa några bilder" ,,,,

boka upp minst 2 timmar.. brudparet är ALLTID sena ... i bästa fall får du lite mer än 1 timma ...

för fotografen är den som kommer sist när det gäller tidsprioritering och "du skall ju bara knäppa några bilder" ,,,,

Kan bara hålla med. För att "pressa tiden" så brukar jag använda mig av ett i förväg uppgjort körschema. Där har jag och brudparet vid en tidigare träff, testat och övat lite poser. Då den stora dagen kommer, så känns det väldigt tryggt att ha fusklappen och dirigera brudparet till platserna och poserna. Sedan brukar det bli lite tid över för de spontana bilderna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar