Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur länkar man "snyggast" till arbetsprover?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hanna Maria

Medlem
Jag har sett ett jobb som jag väldigt gärna vill ha. I det var det meriterande, men ej krav, på fotoutbildning. Jag har ingen formell utbildning, men jag har varit intresserad länge och är duktigare än gemene man.
Jag tänkte att det kan vara en bra idé att länka till några arbetsprover, men vet inte hur jag ska göra riktigt. Hit till fotosidan blev länken så lång och bökig. Ansökan är på papper så de vill kanske inte skriva in allt. Jag kan lägga dem i min blogg, men då får de se hela bloggen, och det vill jag ju inte.
Finns det något bra sätt att länka?

Jag skulle kunna tänka mig att eftersom ansökan är på papper så bör dina provbilder också vara det, för att den som behandlar din ansökan ska ha lägsta möjliga tröskel för att ta del av bilderna. Skriv alltså ut några bilder i bra upplösning på bra papper, och bifoga till din ansökan. Endast några länkar på ansökningspappret kan räcka för att din ansökan hamnar i papperskorgen, på samma vis som ett dokument med stavfel eller exempelvis alltför tung/lång text kan göra. Det enda alternativet jag kan tänka mig är är en länk till en egen hemsida med bilder (t.ex. hannamariafoto.se), men jag antar att du inte har en sån.

Då gör jag så att jag skriver ut dem och skickar in. Jag tänkte kanske två / A4 och totalt ett tiotal bilder med lite blandat natur, människor, djur, stillhet och rörelse. Kanske det skulle vara värt pengarna att låta trycka dem. Fotomodeller har väl sin "bok"? Jag skulle kunna göra en sådan att ha och visa upp.

Vill såå gärna ha det här jobbet. Hoppas, hoppas.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar