Tema: Berika sig själv.
Här kommer ett tipps på hur ni kan få tillbaka momsen utan att ens ha betalt den!
Det smidigaste är om du råkar jobba i en butik som säljer dyrbar elektronik och att du har en kompis som inte är medborgare i ett EU-land.
Först måste du ha tillgång till kvitto-blanketter från en butik, enklast är då om du jobbar i butiken och kan råka få med dig några.
Kvittona ska se ut som om någon icke eu-medborgare har varit inne i butiken och köpt lite varor för en sådär 30-40 tusen kronor. Ingen affär behöver ha ägtrum, det viktiga är att kvittona ser äkta ut.
Din kompis, som alltså inte är EU-medborgare, har möjlighet att få tilbaka momsen på varor han köpt i sverige när han lämnar landet. Alltså knallar han iväg till ett sånt där "få-tilbaka-momsen"-kontor och får då, mot uppvisande av de påhittade kvittona, pengarna i handen! Helt otroligt, ropen skalla, påhittad moms till alla!
Se där, ett system som borde gillas av alla "jag-vill-lura-staten"-människor, nästan varenda människa i hela världen kan lura svenska staten på momsen, utan att ens ha betalt den!
Det kommer säkerligen att leda till stora förändringar inom den svenska välfärden och det är precis vad "jag-vill-lura-staten"-människan vill, för då kan han/hon roffa åt sig ännu mer.
//"Jag är en liten bläckfisk med vida ambitioner.
Jag är en liten utsugare som tjänar millioner.
Jag slingrar mej och kramar och suger ur ditt liv,
och när jag fått en arm om dej så blir du aldrig fri.
Jag drömmer om att hålla hela jorden i ett järngrepp,
och bjuda konkurrenterna på en riktig näsknäpp.
Vi bläckfiskar är hårda, men vi lever som vi lär.
Att äta upp varandra är ett kärt besvär."