Gunnar D
Aktiv medlem
Ni som klagar på svenska välfärden och sjukvården.
Det gjorde jag oxå, tills jag flyttade från Sverige till industrimetropolen Tyskland med lägre skatter o billig öl.
Det man får för skattepengarna här skrattretande.
Du behöver komplettera upp med egna skydd så att en normal arbetare betalar 45-48% av sin lön i skatt o försäkring.
Föräldraledighet i ett par år kan du glömma, om du vill ha betalt för tiden.
Dagis är rena turen om du hittar o har råd med.
Läkarintyg från andra eller tredje dagen gäller när du är sjuk.
Socialtjänst betyder att de allra längst ner på stegen sover på gatan.
Åldringsvården köper du om du har råd, eller så hoppas du att någon av hjälporganisationerna förbarmar sig, men då får du gå i kyrkan som tack oxå.
Jag kan räkna upp mängder av saker som fått mig att inse att svenska systemet kanske inte är perfekt, men oändligt mycket bättre än de flesta andra.
Det gjorde jag oxå, tills jag flyttade från Sverige till industrimetropolen Tyskland med lägre skatter o billig öl.
Det man får för skattepengarna här skrattretande.
Du behöver komplettera upp med egna skydd så att en normal arbetare betalar 45-48% av sin lön i skatt o försäkring.
Föräldraledighet i ett par år kan du glömma, om du vill ha betalt för tiden.
Dagis är rena turen om du hittar o har råd med.
Läkarintyg från andra eller tredje dagen gäller när du är sjuk.
Socialtjänst betyder att de allra längst ner på stegen sover på gatan.
Åldringsvården köper du om du har råd, eller så hoppas du att någon av hjälporganisationerna förbarmar sig, men då får du gå i kyrkan som tack oxå.
Jag kan räkna upp mängder av saker som fått mig att inse att svenska systemet kanske inte är perfekt, men oändligt mycket bättre än de flesta andra.