Pablom
Aktiv medlem
Vet inte vad jag ska tycka och tro. Tycker träden ser supersmetade ut, men det är kanske det bästa vad f2.8 ger?! Enligt FotoVideo så kan det även vara så att jag har "en för gammal kamera" som inte hantera CA så bra och borde testa med någon som har EXPEED processorn (slutcitat).
Är det normalt...det vi ser på bilderna, eller är det en viss skillnad mot andra gluggar av samma sort - eller är det helt åt fanders. Det är mest det jag är nyfiken på.
Svårt att gå vidare med något när man inte har nån referens liksom. Tänkte jag skulle kolla gluggen på en nyare kamera, eller ev. testa en annan glugg av samma sort på min kamera.
Många tycker säkert att jag gnäller, men jag är dels intresserad av teknik och samtidigt vill jag ju ha en glugg som presterar som den skall. Kan jag dessutom ge lite hjälp till de som funderar på att köpa gluggen så blir ju det en bonus.
Må gott!
Fredrik
Om det var träden som du fokuserade på så missade du rejält, ser ut som om fokus ligger en bra bit bortom träden. Har en likadan Sigma-glugg själv och tycker att den är superskarp om man bländar ned ett steg men den är ändå acceptabel vid 2.8 för A4-utskrifter.