ANNONS
Annons

Hur går det med leveransen av Canon 10d?

Produkter
(logga in för att koppla)

gunau

Aktiv medlem
Efter att ha beställt en 10d hos lokala handlaren så undrade jag över när det var dags att hämta den. I slutet av maj blev svaret! Är detta verkligheten eller har den lokala hökarn ingen tumme med Canon? / Gunnar Aus
 
Tråden flyttad..

Jo.. det är nog så att det är ett tags leveranstid pga att Canon har svårt att få fram så många kameror som krävs, mycket beroende på den prisbomb inom Prosumer-DSLR den faktiskt är.
 
Hejsan!

Det beror väl kanske på efterfrågan hos vissa butiker. Jag har beställt en 10D hos Björns foto och video. Han fick in ett gäng kameror i slutet av förra veckan och flera var tydligen inte bokade. Du kanske ska testa att beställa någon annanstans?

Mvh
//Jessica
 
Vår leverantör kommer iaf att få in andra omgången på måndag 5/5. Tror nog att det kommer ut en del till andra butiker samma datum.
 
Tack för svaren. Det låter ju hoppfullt. Skall tala med handlaren på måndag!
 
Hejsan, objektiv.se fick in i fredags, då skickade de en till mig iallafall, hoppas den hinner hit tills måndag :)
/Erik
 
Det dröjer längre!!!!

Mailade Canon idag och fick det föga uppmuntrande svaret att det är bekymmer och att majleveranserna nu ligger i JUNI. Det låter som om 10d skall bli en fin julklapp! Nåja, Fujin fungerar ju än. Har valt att låta min beställning ligga kvar hos den lokala handlaren, det kan ju vara så att man får ett B-ex och då är det skönt att bara gå ner runt hörnet och beklaga sig. Någon annan som väntar på sin 10 D?
 
Jag väntar på min... borde komma imorron :)
Dom (Björns Foto & Video) skulle då skicka den på tisdag eller om det var onsdag... så ifall posten inte strular till det ska den vara här imorron *längtar* :)
 
Jag ska också få min 10D från Björns foto och video, han skickade säkert dem samtidigt!

Ahh, det är så pirrigt! Det blir som en liten julafton att hämta paketet imorgon :)

//Jessica
 
Jessica_ skrev:
Jag ska också få min 10D från Björns foto och video, han skickade säkert dem samtidigt!

Ahh, det är så pirrigt! Det blir som en liten julafton att hämta paketet imorgon :)

//Jessica

Hehe javisst... jag satt och vaktade brevlådan idag, direkt när posten kom så rusade jag ut för att se om den hade kommit... men nää ingen kamera idag, så var det bara att gå in och lägga sig framför TV:n och hoppas den här dan går fort och att kameran kommer imorron :)
 
Men har du inte fått ett sånt här kolli-ID så att du kan kolla vart paketet är?

Jag har kollat på Postens hemsida fleeeera gånger varje dag. Mitt paket är väldigt nära :)

//Jessica
 
Jessica_ skrev:
Men har du inte fått ett sånt här kolli-ID så att du kan kolla vart paketet är?

Jag har kollat på Postens hemsida fleeeera gånger varje dag. Mitt paket är väldigt nära :)

//Jessica

Nä fick ju inte det :-(
Jag beställde över telefon, så han sa bara att han skulle skicka iväg den, om det nu var samma dag, eller dan efter..
 
Ahh, okej... jag ringde dit och frågade, jag beställde också via telefon men glömde att fråga.

Han ringde mig på onsdag förmiddag och sa att han skulle skicka 10Dn, så troligen skickade han din kamera samtidigt.

Ska du hämta det på något postställe eller har du hempaket? Med ett kolli-ID behöver du inte få hem avin för att kunna hämta paketet.

Jag kommer att hämta det på en OKQ8-mack imorgon!

Jippih...

//Jessica
 
Här gäller det att utveckla konsten att glädjas med andra. Grattis lyckostar!!!
 
Åhh, nu fick jag nästan dåligt samvete :/

Men du Gunnar kanske ska testa att beställa på någon annat ställe?

Många butiker har ju 10D inne just nu, så slipper du vänta en hel månad till.

Lycka till!

//Jessica
 
Jessica_ skrev:
Ahh, okej... jag ringde dit och frågade, jag beställde också via telefon men glömde att fråga.

Han ringde mig på onsdag förmiddag och sa att han skulle skicka 10Dn, så troligen skickade han din kamera samtidigt.

Ska du hämta det på något postställe eller har du hempaket? Med ett kolli-ID behöver du inte få hem avin för att kunna hämta paketet.

Jag kommer att hämta det på en OKQ8-mack imorgon!

Jippih...

//Jessica

Jag ska hämta det på posten... men eftersom vi ändå får posten tidigt så spelar det ingen roll, brukar få den vid 10-tiden, samtidigt som posten öppnar så :)
Kommer den inte imorron så får man väl ringa och fråga efter kolli-ID så man kan kolla vars den har fastnat.
 
Var nere på ICA igår och hämtade paketet...

Kassörskan tittade både en och två gånger på priset i displayen och sade sedan: nittontusentrettitre tack, och tittade ytterligare en en gång på den märkliga summan på kassaapparaten!

(bra bilder blir det iallafall, men min Tokina 24-200 lins behöver nog ganska omgående bytas mot en som ger kameran rättvisa! Bildkvaliteten kan iallafall inte jämföras med min gamla Olympus 2100...

Hoppas ni får era kameror snart, själv hoppas jag (förgäves förmodligen) på ett bra fotoväder i helgen!

/Erik
 
Hej Johan!

He he, okej jag förstår vad du menar. Men jag tror inte att det spelar så stor roll om posten delas ut tidigt om paketet hinner komma före.

En gång kom mitt paket på en fredag (jag såg det med mitt kolli-ID). Däremot hann posten inte med och skickade avin tills på måndagen.

Det är just det jag menar. Du vill väl inte riskera att vara utan guldklimpen en hel helg bara för att du inte har fått avin?

Ring och kolla kolli-ID imorgon vettja! ;)

//Jessica
 
jajaja jag ska ringa! :)

Men här så får vi breven/avin samma dag som dom kommer till posten (bor på ett litet ställe) :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.