Martin Steen
Medlem
På DVD skivor i brandklassat kassaskåp i hyfsat sval källare. Är ingen expert men tror att det fungerar bra. Märker även skivorna med datum och planerar att bränna om dom med ca 5 års intervall. Mvh Martin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad har du fått det ifrån? Jag ifrågasätter inte själva proceduren, men förstår bara inte hur det skulle fungera. Menar du oljefyllda då? Eller de utan olja?Kem skrev:
Ett tips till den som drabbas av att hårddisken börjar "klonka" "skramla" eller "leva djävulen" dvs en RIKTIG hårddiskkrasch.
Lägg hårddisken i frysen över natten och sedan på morgonen in i datorn igen. Då har du cirka 10 minuter på dig att få ut all information ur den.
Det funkar inte alltid men för det mesta. (lägg den gärna på en påse eller nåt så att du inte får issörja på undersidan)
MVH / Ken1
CandyStore skrev:
Haha... I stort sett identiskt med mig! Dagen lägenheten brinner upp kommer man ångra att skivorna inte lämnades iväg i tid!
Mycket länge!Joakim A skrev:
Hur länge håller en CD-R och likaså DVD-R?
När jag började mitt projekt med att bränna om mina gamla CD till DVD så var det en skiva från 1996 eller 1997 som var trasig. Den var lagrad under så idealiska förhållanden man kan i en hemmamiljö och sällan använd. Tyvärr var det inte mycket att göra och filerna som försvann på den skivan var inte livsviktiga, vissa hade jag på annat ställe.andewid skrev:
Mycket länge!
Intressant. Hur funkar det?andewid skrev:
Annars kan du använda WinRAR och lägga på recovery record 10% eller så (använd store).