Annons

Hjälp med bild!

Produkter
(logga in för att koppla)

ChristopherC

Aktiv medlem
Jag behöver lite hjälp med en bild jag tagit. Jag är inte nöjd med den men kommer inte på riktigt vad som saknas för att göra den intressant. Har färglagt en bit av den i PS, resten är SV/V i original. Jag är medveten om att den är för centrerad men det var ju lite av tanken med den också, fast jag blev ändå inte nöjd. Så, om jag skulle göra om bilden, hur skulle jag göra den för att den ska bli intressant?


http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?_q=1&ID=132286
 
Hmm, man blir lite lurad av bilden. Eller så är det jag som är yrvaken. Visst ser bilden ut att vara bredare längst upp!? Den ser ut som en upp och nervänd kon, som smalnar nertill. Är det bara jag som reagerar på detta?

Jag gillar bilden som den är...
 
Du kanske även skall färglägga reflektionen av 3:an.. och eventuellt belysa fasaden med lite blått. En ide bara.
 
chisel skrev:
Hmm, man blir lite lurad av bilden. Eller så är det jag som är yrvaken. Visst ser bilden ut att vara bredare längst upp!? Den ser ut som en upp och nervänd kon, som smalnar nertill. Är det bara jag som reagerar på detta?

Jag gillar bilden som den är...

Jag har också insett att det är på det viset med bilden, den svarta ramen tillsammans med perspektivet gör en optisk illusion.

Jag är personligen inte nöjd med bilden, tycker att det är nåt som fattas definitivt. Men vad?
 
Det är just det vi har Kritikbilder till.

/Björn (som är glad att inte alla annonserar sina kritikbilder i forumet)
 
bjanha skrev:
Det är just det vi har Kritikbilder till.

/Björn (som är glad att inte alla annonserar sina kritikbilder i forumet)

Mhmm. Jo, jag har förstått det. Men inte har jag lust att vänta ett gäng dagar på att någon ska skriva "fin bild", eller hur?

Tyvärr så kommer det in väldigt mycket bilder på fotosidan och ens egna riskerar ju att drunkna i floden.

Så därför frågar jag rakt ut här i forumet, något mer du ville anmärka på?
 
Christopher, här kommer lite snabba förslag. Lite efterbelysningar för att få lite mer dramatik + en med lite blåtoning!
Hadé/Bernt
 

Bilagor

  • hötorget2.jpg
    hötorget2.jpg
    24.7 KB · Visningar: 254
Christopher Cato skrev

"Mhmm. Jo, jag har förstått det. Men inte har jag lust att vänta ett gäng dagar på att någon ska skriva "fin bild", eller hur?

Tyvärr så kommer det in väldigt mycket bilder på fotosidan och ens egna riskerar ju att drunkna i floden.

Så därför frågar jag rakt ut här i forumet,"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Det är ju också ett sätt att "förstöra" ett forum för något det inte är avsett till. Om alla gör som du gjorde nu var skall du då få konstuktiv kritik på dina bilder utan att behöva vänta några dagar??

/Lars-Åke
 
Lars-Åke skrev:
Christopher Cato skrev

"Mhmm. Jo, jag har förstått det. Men inte har jag lust att vänta ett gäng dagar på att någon ska skriva "fin bild", eller hur?

Tyvärr så kommer det in väldigt mycket bilder på fotosidan och ens egna riskerar ju att drunkna i floden.

Så därför frågar jag rakt ut här i forumet,"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Det är ju också ett sätt att "förstöra" ett forum för något det inte är avsett till. Om alla gör som du gjorde nu var skall du då få konstuktiv kritik på dina bilder utan att behöva vänta några dagar??

/Lars-Åke

Vaknat på fel sida?
 
carlzon skrev:
Christopher, här kommer lite snabba förslag. Lite efterbelysningar för att få lite mer dramatik + en med lite blåtoning!
Hadé/Bernt

Labbar med den där nu ungefär i din stil. Ska göra om maskningen av 3:an som bara var en skissmask och sen får vi se. Eventuellt så går jag tillbaka och plåtar med stativ och lite finkornigare film. Dina förslag var bra tycker jag. Tackar!
 
Christopher Cato

Nä jag har inte vaknat på fel sida. Tyckte bara det är själviskt av dig att inte ta den tid som kanske krävs för att ge dina bilder en konstruktiv bedömmning. Varför måste gensvaret på bilder komma så fort. Ibland tar det tid för en bild att sjunka in och det är då man ska ge ros eller ris för en bild.

Anledningen till att jag inte har lagt ut bilder är den att jag själv bedömt mina bilder som för dåliga att läggas ut . Med andra ord min kritik på mej själv säger att jag inte ens ska lägga ut dom.

/lars-åke

PS lycka till i fortsättningen.
 
Lars-Åke skrev:
Christopher Cato

Nä jag har inte vaknat på fel sida. Tyckte bara det är själviskt av dig att inte ta den tid som kanske krävs för att ge dina bilder en konstruktiv bedömmning. Varför måste gensvaret på bilder komma så fort. Ibland tar det tid för en bild att sjunka in och det är då man ska ge ros eller ris för en bild.

Anledningen till att jag inte har lagt ut bilder är den att jag själv bedömt mina bilder som för dåliga att läggas ut . Med andra ord min kritik på mej själv säger att jag inte ens ska lägga ut dom.

/lars-åke

PS lycka till i fortsättningen.

Tack. Jo, den måste komma på en gång för jag är så jäkla otålig :D

Så kan det bli ibland när man är på G med ett projekt, en idé osv. Du känner säkert igen känslan.

Du har gjort rätt som inte lagt ut dina bilder på fotosidan - men av en annan anledning än du tror!

Kollade in dem och de var verkligen bra, bra ljus, komposition, kontakt med modellen - helt enkelt jäkligt bra bilder. Anledningen till att du inte ska lägga ut dem här är att de förmodligen leder till moralpanik och då får du ingen rättvis bedömning av dem. Tyvärr är det ju också så att en hel del killar här inte ser tuttar så ofta (verkar det som) så då blir det just bara "fantastiskt", "snygg tjej" etc och ingen konstruktiv (bild)kritik. Kort sagt, man tänker med nedre huvudet, ett tema som går igen på de flesta fotositer vad jag märkt. Tyvärr.

/Christopher - signing off...
 
håller med om att man inte ska göra börja diskutera enskilda bilder såhär i forumen. Du är knappast den enda som vill ha kritik på dina bilder.
när alla börjar göra som du kommer forumet att tappa sitt syfte.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.