Melmis
Aktiv medlem
Min svägerska ska gifta sig i januari och helt plötsligt står dem utan fotograf, han ringde och avbokade lite sent....
Jag fotar en hel del, men kanske inte så mycket att jag egentligen törs ta åt mig att ta de "riktiga" korten. Men dem vill verkligen att jag ska göra det ändå. Så då gör jag det!
Nu behöver jag lite tips och tankar om vad jag bör tänka på...
Fota ute i verkligen vit snö vid 13 tiden. Kyrka vid 15 tiden. Alltså både inomhus och utomhus..
Jag har en Canon 400D, canon 18-55mm + tamron 70-300 objektiv, ingen extern blixt och högsta ISO är 1600.
Hur skulle ni gjort som fotar mycket porträtt?
Jag gillar egentligen inte att använda mig av blixt, men ibland måste man....
Har ni några förslag, både närbilder och även långt ifrån med mycket bakgrund...
Tack på förhand :0)
Jag fotar en hel del, men kanske inte så mycket att jag egentligen törs ta åt mig att ta de "riktiga" korten. Men dem vill verkligen att jag ska göra det ändå. Så då gör jag det!
Nu behöver jag lite tips och tankar om vad jag bör tänka på...
Fota ute i verkligen vit snö vid 13 tiden. Kyrka vid 15 tiden. Alltså både inomhus och utomhus..
Jag har en Canon 400D, canon 18-55mm + tamron 70-300 objektiv, ingen extern blixt och högsta ISO är 1600.
Hur skulle ni gjort som fotar mycket porträtt?
Jag gillar egentligen inte att använda mig av blixt, men ibland måste man....
Har ni några förslag, både närbilder och även långt ifrån med mycket bakgrund...
Tack på förhand :0)