Annons

Hittar inte ColorMunki Display på datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

krilleflyers

Aktiv medlem
Jag har ett problem. Min stationära dator hittar inte ColorMunki Display när jag anslutit den via usb. Kommer upp ett felmeddelande varje gång. Jag har en ny dator med moderkort;ASUS Sabertooth P67, processor intel i7, 16gb ram windows 7 pro 64bit.
Jag har testat avinstallera antivirus och installera om, köpt en usb kabel som tar ström från 2 uttag. Men samma problem.

Men på min bärbara dator fungerar det. Verkar inte vara fel på produkten.

Nån som har samma erfarenhet eller nåt tips hur man kan lösa det??
 
Jag har ett problem. Min stationära dator hittar inte ColorMunki Display när jag anslutit den via usb. Kommer upp ett felmeddelande varje gång. Jag har en ny dator med moderkort;ASUS Sabertooth P67, processor intel i7, 16gb ram windows 7 pro 64bit.
Jag har testat avinstallera antivirus och installera om, köpt en usb kabel som tar ström från 2 uttag. Men samma problem.

Men på min bärbara dator fungerar det. Verkar inte vara fel på produkten.

Nån som har samma erfarenhet eller nåt tips hur man kan lösa det??

Har testat med en annan dator med win7. Och där fungerar det. Nåt problem med usb portarna måste det vara. Försökt många timmar utan resultat. Börjar bli less. Måste man köpa ny dator för att kunna kallibrera datorn?
 
Hade liknande problem med colormunki photo. Kolla om du hittar ett program eller ikon i kontrollpanelen som heter "X-rite devices" Jag kör Mac och under dess systeminställningar (motsvarar kontrollpanelen) finns det här lilla inställningsprogrammet där man kan slå till och från instrumentet. Om du vill använda din kolorimeter till något annat program måste du avmarkera instrumentet i X-rite devices annars hittar tredjepartsprogrammet inte colormunki.

I ditt fall kanske intrumentet har avmarkerats av misstag eller pga av bugg. I så fall hittar inte den egna colormunki-mjukvaran instrumentet.

OBS detta gäller Colormunki photo och det är inte säkert att det funkar likadant på Display. Men det kan vara värt att kolla upp om du inte gjort det redan.

Lycka till

F
 
Problemet är att när jag ansluter så kommer kod43 upp, och att enheten inte känns igen. Har testat alla usb portar.

/ Krister
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.