Anders Östberg
Guest
Off topic: Är möjligheten att länka bild med img-taggen en inställning per forum? (Det verkar inte fungera överallt).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
...
Det kan vara så också att hdr-bilder om något år är så uttjatat att ingen orkar se dem mera. Någon som håller med?
De flesta använder HDR fel, man skall inte fläska på med alla reglagen och 99% av alla bilder här på fotosidan är egentligen tonmappade och inte vanliga HDR. HDR är många bilder sammanslagna till en bild för att öka det dynamiska omfånget men inte att manipulera med färgerna i bilden till de är totalt förvrängda. Jag kan tycka det är rätt trist när någon använder tonemappingen helt fel dvs överdriver. Inte konstigt att folk tröttnar, det blir inte snyggt mest bara konstigt. Sedan handlar det om motivet om motivet är tillräckligt intressant att titta på. Många bilder med HDR tema tenderar vara tagna på totalt ointressanta saker. iofs så tenderar 90% av FS sidans bilder vara rätt ointressanta men det är en annan diskussion.
Ingen som kör hel manuellt som jag gör?
dvs sammanfoga alla exponeringar i PS, klippa klistra och sudda =)
Jo jag har gjort det några gånger.Har även provat Merge to HDR men får då någon grå dassig hinna över bilden.Vet inte vad jag gör för fel då?