Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har Du Erfarenhet av Nikon Coolpix 5400 Är det ett bra köp?

Produkter
(logga in för att koppla)

Golfslaget

Ny medlem
Jag hittar inget satt betyg på denna kamera, och undrar lite över vad som innebär att den inte har bildstabilisering, måste man då ha stativ för att få bra kort? Och på en återförsäljnings hemsida står det att kameran har CCD sensor på över 5 miljoner pixlar och 4x optisk zoom, men på kameraguiden hemsida där står det att kameran har 3,9 megapixel, vad ska man tro?
 
Hej Gun

Kameran har 5 milj. pixlar och 4 ggr zoom.
Det du däremot bör veta är ju att kameran inte är ny. Den kom för tre år sedan vilket betyder att den är en dinosaurie i digitalkameramått mätt. Bra kamera men mycket långsam om man jämför med vad som finns idag.
Att den saknar bildstabilistator är tråkigt men det är inte många kameror som har det. Det betyder att du måste hålla kameran lika still som du är van vid att behöva med vilken kamera som helst.

Jag tycker man bör tänka till ytterligare en gång innan man köper en kamera som är tre år gammal.

/Jon
 
Rekommenderas inte. Har haft den i en konstförening som jag har varit styrelseledamot i och vi hade den på reparation 3 gånger. Den lade av med jämna mellanrum och vaknade till ett par månader senare, verkstan hittade inga fel.
Den är stor och klumpig för attt vara en kompaktkamera.
//
Nina
 
Hm ,, har just beställt en idag ,, billigaste pris på pricerunner var 7000.-

men efter lite letande så har pixmania den för 2000.- så jag slog till direkt ...

mvh
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.