Annons

Hålla sig till reglerna i tävlingar

Produkter
(logga in för att koppla)

Mariana

Avslutat medlemskap
Jag tycker Fotosidan ska hålla sig till sina egna regler på tävlingarna.
I tävlingen "Luft" fanns det tre bilder där fotografens namn stod med. I den ena stod det i texten och i de övriga två stod det på bilden, tom webadressen. När jag såg att dessa fortfarande var kvar i slutet på röstningsperioden mailade jag till Fotosidan. Ingen av bilderna togs bort och nåt svar från Fotosidan kom inte heller till mig.
Jag skickade då ett nytt mail, där jag frågade om Fotosidan tagit bort reglerna i tävlingarna, men inte denna gång heller fick jag något svar.
Ska tillägga att jag inte kritiserar fotograferna, utan Fotosidan. Till fotograferna kan jag bara beklaga att namnen stod där eftersom det var mycket fina och vackra bilder. Så ingen skugga över dem. Men har man regler så har man. Jag tycker det är oseriöst att inte hålla sig till det skrivna och att dessutom inte ens kunna svara på mail är mycket dålig stil.
Jag känner mig som nåt katten släpat in.
Innan jag skrev detta, mailade jag ungefär samma text till Fotosidan, inte nu heller svarade dom.
Det var därför jag skrev detta inlägg. Det känns inte speciellt roligt att vara med på ett forum där man totalt struntar i mina frågor.
Jag har nämligen skrivit till Fotosidan tidigare i vår med några frågor och de har svarat på det första men inte på det andra. Så detta är inte första gången. Det är tydligen en vana från dem.
Är det bara mig som Fotosidan struntar i eller finns det fler?
Ewa Mariana Asklöf

Erik Schalin skrev:
Det är juryns arbete.

Att svara på mail?

Hennes fråga var ju inte vem som ska avgöra tävlingen utan om det bara är hon som inte får svar från fs.

Jag har aldrig haft några problem med att få svar då jag haft frågor. Jag kan dessutom tänka mig att de har mycket att göra och att det kanske ibland missas ett och annat mail. Att du drabbats flera gånger är ju väldigt tråkigt.

/Malin

Ska jag tolka ditt svar som att du inte bryr dig om "juryn" inte håller sig till reglerna som dom själva skrivit?
Ska väl tillägga också att det inte hade någon som helst betydelse för min bild om dessa tre var kvar eller inte. Men det fanns andra bilder som "drabbades"
Då är det väl bättre att ta bort reglerna helt isåfall, om man nu inte kan hålla sig till dem.
Mvh Ewa Mariana Asklöf

Helt rätt Malin. Det är inte en engångsföreteelse utan en vana från Fotosidan vad det gäller mig alltså.
Och ursäkta Eric, vi skrev samtidigt.
Utesluta ur tävlingen är det juryn som gör, men om juryn inte håller sig till reglerna, så måste vi ju säga till.

Jag kan tala om att jag fick ett mail igår kväll av David. Där stod att dom plockat bort bilderna med namn på och det var tråkigt att det blev efter röstningen. Han sa också att dom hade mycket att göra och inte hann svara på alla mail även om ambitionen var det. Däremot läste dom igenom all mail.
Det kunde jag köpa om det bara hänt nån gång, men inte så många som blivit obesvarad för mig.
Men rätt ska vara rätt, nu har iaf Fotosidan besvarat 2 av mina 6 mail.
Känns iaf inte bra och speciellt eftersom jag ställde en fråga i denna tråd och bara en svarat på frågan och det var Malin. Hon sa att hon inte blivit drabbad och att det var synd att det blivit så för mig.
Eftersom denna tråd visats så många gånger, så tar jag det som att det bara är jag som inte får svara av Fotosidan. Alla andra sitter tydligen nöjd.
Mvh Ewa Mariana

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar