Annons

Gummit vid sökaren till 300D köpa vart?

Produkter
(logga in för att koppla)

quackpack

Aktiv medlem
Såg nu på min kamera att jag saknar det dära gummit som sitter runt sökaren har kvar själva svarta grjen som man kan ta av o på sökaren.. men gummiringen är veck... någon som vet vart man kan få tag på nytt sånt gummi? o va det kostar? :(

Hoppas på att det ligger hemma men ej så troligt :(

Ouch.... de brukar vara besvärligt med sånadär smådelar. Gå till den fotobutik som servar proffsen och be dem beställa en. Det kan kosta en liten slant, men det är det kanske värt. Tror inte att du hittar en sån del på nån hylla nånstans...

Visste du att det finns en finländsk skådis som heter, just det, Peter Franzén. Han har varit med i en del film i Sverige också, bl.a Rånarna med Persbrandt och Sauk. Vad de nu sen har med gummit på sökaren att göra kan man ju fråga sig... :-9

Hops... här delar man med sig av sina icke-exsisterande kunskaper om vad som kan köpas var... tänkte inte alls på internetbutikerna...

My Bad. Ralph, you take it from here...

Haha det är då defenitivt inte jag :) hade vart lite tufft :) aja får kolla me stälelt ja köpte den på lr cyberphoto! thnx

Fan 100:- för den lilla skiten.. ush :(
Fan köpa o limma fast me epoxy lim sen eller nått :)

Du är inte ensam om att den lossnar.
Min lossnar också, men har inte tappat bort den ännu.
Skall nog limma fast min oxo.

/Jocce

Om det är så att ni menar allvar när ni pratar om att limma fast sökargummit, tänk då först igenom det riktigt ordentligt så att ni inte senare vill använda något sökartillbehör till kameran... Eller nästa ägare.

Behöver ni den?

Nikon F80 har också en gummigrej runt sökaren som jag tappade bort ganska omgående. Jag brydde mig aldrig om att skaffa en ny för jag kan inte påstå att jag saknade den. Är den verkligen värd pengarna?

jimh skrev:
Om det är så att ni menar allvar när ni pratar om att limma fast sökargummit, tänk då först igenom det riktigt ordentligt så att ni inte senare vill använda något sökartillbehör till kameran... Eller nästa ägare.

Det jag syftade på var att klistra fast gummit på sin hållare.

Gummit sitter juh alltså på en löstagbar hållare.

Limmar man gummit där kan man juh fortfarande ta avdet som vanligt!

/Jocce

Kör man med fel lim kommer gummit att torka och spricka, men det är ju värt ett försök.

Precis som JimH skriver bör man inte limma fast hela musslan. :)

Ofta så ingår den där lilla plastprylen när du köper nytt gummi.

Det vore inte första gången det händer. Min beggade 33a hade små klickar, bara att gå in med en skalpell på rätt ställe så var det fixat.

Bättre om det är metall på huset än plast dock, då kan det bli jobbigt. Om du limmar, ta bara en punkt eller två så det går att knäcka loss det. Många limsorter är hårda men sköra så ett litet knyck med en mejsel eller skalpell brukar få det att lossa.

ANNONS