Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gratis utskrifter

Produkter
(logga in för att koppla)

Bling

Aktiv medlem
Sitter och bläddrar i nya "DigitalFoto" och Fuji har en annons där om att man får 100 bilder gratis. (Porto 29:- får man betala)

Man MÅSTE dock gå in via direktlänk, annars gäller det inte.

www.fujidirekt.se/digital

Har inte själv kollat än, - tänkte att jag ska skicka iväg några bilder i alla fall. Bra sätt att se vad de går för. Har kollat i några tester och där har de fått medel/bra betyg.

Om andra skickar iväg kan vi väl jämföra resultat här sedan?

//Berit

Nu har jag beställt. 171 bilder kostar mig 82:-

Det var ett bra köp tycker jag =)

Ska rapportera om kvaliten sedan.

Har tidigare vid några tillfällen beställt bilder från Fuji. Kvaliten varierar dock stort. Vid några tillfällen har bilderna varit så kassa att man kunnat skönja pixlar med blotta ögat. Men 100bilder för 29kr är värt ett test, Ca två år sedan jag använde dem senast.

Beställde för några veckor sedan och är nöjd.
Har iofs. ingen annan leverantör att gämföra med.
Gick väldigt snabbt att få bilderna.

Det där är inga utskrifter. Du får bilderna på traditionellt ljuskänsligt Fujipapper. De flesta digitala bilder som idag lämnas in på det sättet får man på vanligt hederligt gammaldags fotopapper. Det står också i annonsen att det är fråga om RIKTIGT fotopapper. Billgt i vilket fall som helst. Men förväxla det inte med utskrifter. då skulle det nog blivit lite dyrare?

Sist jag testa fuji fick jag hem bilder som var totalt övermättade, så jag håller mig nog till Crimson.

Någon mer som har skickat efter?

Har fått bilderna, och är väl inte så värst imponerat. Fast en del blev riktigt bra. Största
"felet" är faktsikt den ojämna kvaliten. Mina bilder varierar säkert också... =) men vissa var väldig varma i tonerna, och de hade svårt att klara bilder med lite mera kontrast. Såpass stora variationer var det i alla fall inte på de inskickade bilderna.

Så tyvärr Fuji. Även om detta var ett fint erbjudande, så lär jag inte bli en återkommande kund.

Förstoringar

Jag har precis beställt och fått hem förstoringar i storlek 20x30 och i 30x45 - olika motiv.

Reagerade först över ett irriterande blåstick i 20x30-bilderna, men när jag kollade i PS så ligger det där redan. Jag fick exakt vad jag beställde, med andra ord.

Vad gäller 30X45 så var jag mer noggrann med färgbalansen och jag ser ingen anledning att klaga på dem - skarpa, lagom mättade och - förvånande nog - kolsvart svärta utan färgstick. Och till mycket låga priser.

What you see is what you get. Om någon ovanför här sett pixlar i bilden, så beror det nog på att du har pixlar i bilden redan. Man kan inte göra smör av koskit... och många överdriver nog färgmättnaden i bilderna redan i PS. PS är inte alltid till fördel... Ställer krav på användaren.

Och det är klart att Crimsom är bättre, men hur mycket mer kostar det?

Det enda jag kan önska mer är att det gick att få på matt papper - högblankt blir lätt lite pladuskigt...
Fujis lågpriserbjudande räcker långt för de flesta situationer.

Lite beror det väl på vad man är ute efter. Vill man ha papperbilder till vardagsalbumet eller barnkalasinbjudningar eller nåt sånt får man det väldigt billigt och jag tycker att bilderna blir tillräckligt bra för sånt.

Har man bilder som ska visas upp, som exempel för andra, för att visa att man är en bra fotograf och/eller bildbehandlare är det troligen bättre att betala för det och få vad man är ute efter.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar