Annons

Gratis kurs för dig som känner dig osäker inom något fotoområde?

Produkter
(logga in för att koppla)
En plats ledig till Macrokursen..

Skall resa bort, så jag missa den. :(

Ha så trevligt ni andra. :)

/Thomas
 
Tack, säger jag =)
Ser fram emot första mötet med fotomänniskorna!
När kommer mer info kring macrokursen?

Mvh
Christopher
 
Macrokursen

Jag sitter just nu och planerar ihop macrokursen. Tanken är att vi träffas i Folkets hus i Kallhäll kl 13.00 Där går jag igenom lite teori. Efter fika går vi ut i grannskapet och fotograferar.

Du bör ha med dig kamera med den optik som ger dig störst möjlighet till närbilder, och anteckningsmaterial.
 
Två lediga till Macro!!!

Jag har idag fått en biljett till Sydafrika i handen, så det blir "tyvärr" ingen Macro-kurs för mig. Min sambo har också fått förhinder. Det är första kursen vi släpper ifrån oss och det gör ont, men det finns inte mycket val.
Kommer att ta lite bilder i och kring Centurion som jag kan visa lite av här när jag kommer hem. Kanske hinner ta en panoramabild (på höjden) på en giraff, vem vet.
 
Re: Macrokursen

Du bör ha med dig kamera med den optik som ger dig störst möjlighet till närbilder, och anteckningsmaterial.

Hoppas det inte låter allt för amatörmässigt, men den kameran jag har tillgång att använda på träffen skulle vara en 3mpx Olympus med inbyggd macrofunktion.
Bör jag lämna ifrån mig platsen?
Skulle kännas trist med tanke på att jag sett fram emot att lära mig 'grunderna' i macrofotografi.

/Christopher
 

Bilagor

  • oly_mju300.gif
    oly_mju300.gif
    6 KB · Visningar: 323
Re: Re: Macrokursen

Foffe84 skrev:
Hoppas det inte låter allt för amatörmässigt, men den kameran jag har tillgång att använda på träffen skulle vara en 3mpx Olympus med inbyggd macrofunktion.
Bör jag lämna ifrån mig platsen?
Skulle kännas trist med tanke på att jag sett fram emot att lära mig 'grunderna' i macrofotografi.

/Christopher
Självklart ska du gå på kursen! Det är inte kameran som gör fotografen.
 
Ta med din kamera och kom. Dyr utrustning är inget krav för att komma. Jag menade bara att man bör ta med det som lämpar sig bäst för närbildsfoto.

Och visst har Per rätt. Fotografer skapas av bildseende och kunskap, inte av prylar.
 
Här är mitt nattfotobidrag

En annan har ju ingen digitalkamera, så jag får vänta på att framkalla bilderna.
 

Bilagor

  • stockholmsnatt1opti.jpg
    stockholmsnatt1opti.jpg
    40.5 KB · Visningar: 309
Hej,

Jag vill så hemskt gärna gå på vissa kurser, men alla är fullbokade. Är det verkligen bara max 40st som får plats och inte 41 :) ?

/Naomi
 
Naomi.
Av egen erfarenhet så vet jag att om du bevakar kursen idag, imorgon och på söndag som kommer du nog att hitta en öppning.

Det hoppar alltid av folk ju närmare man kommer.
 
Fick bilderna från Nattfotot idag, och som vanligt har labbet korrigerat och "ljusat" upp bilderna till en "gyllene medelnivå", vilket då inte funkar för nattfoto.

Ska försöka hinna scanna bilderna nån kväll här eller i helgen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.