ANNONS
Annons

Gratis kurs för dig som känner dig osäker inom något fotoområde?

Produkter
(logga in för att koppla)
Måste boka av

Hej Janne!

Av familje skäl måste jag boka av mig ifrån Macrokursen i helgen.
Familjerådet har bestämt annan aktivitet. Jag för prktisera macro på egen hand.

Man DSLR, kommer jag inte att ställa in.

Lycka till Janne, Det kommer att gå jätte bra.

Hls
Sten
 
Tråkigt Sten, men du kan ju macro ;)

Jag börjar vartefter dagarna närmar sig söndag inse vad jag utsatt er lärare för, men det fixar sig :)
 
DSLR-kursen

Jag funderar på om jag behöver boka en lokal i Kallhäll för DSLR-kursen, eller om Johan Thid har lyckats fixa lokal mer centralt. Hör av dig Johan.
 
Finns det någon som ska på macrokursen som har en digital-EOS att låna ut? Min darling är på besök hos Canon.
 
Jag hoppas och tror att alla är villiga att låta fler prova den utrustning man har. Vi delar på kompotten och testar runt bland grejjerna.
 
Alla 50 stycken som nu är bokade på macrokursen är välkomna. Men salen är stor så vi ökar på antalet till 55. Jag vill ju ha med så många det går.

Om ni missar en av de nya platserna så ge inte upp. Troligen hoppar folk av under morgondagen.
 
Hmm det hade varit himla trevligt, kul och lärorikt att åter se er igen på vad jag tror är en intressant kurs.

Tyvärr skall jag hjälpa pappa min att sjö sätta båten, och det helst innan sommaren tar slut... :p

Men Jag hoppas ni alla hade himla kul sist och kommer att ha det på söndag!

/Mats
 
Nattfoton äntligen

Kan inte skylla på att jag väntat på framkallning. Det var kul med nattfoto, att fota digitalt gör det lättare att justera exponering. Vi skulle fota Stadshuset, det blev mest annat för mig, t.ex krypande fotoaktivister:
 

Bilagor

  • cf040605_1290h400w.jpg
    cf040605_1290h400w.jpg
    37.5 KB · Visningar: 220
Re: Nattfoton äntligen

Tycker att min A2:a fixade bruset ganska bra, men jag körde ju på 100 ASA och max exptid var 25 sek
 

Bilagor

  • cf040605_1283h400w.jpg
    cf040605_1283h400w.jpg
    29.2 KB · Visningar: 354
Re: Nattfoton äntligen, sista jag lovar!

Mot sista pendeltåget...
 

Bilagor

  • cf040605_1302h400w.jpg
    cf040605_1302h400w.jpg
    33 KB · Visningar: 352
Någon som vet lite mer exakt vart folketshus i kallhäll ligger och hur man lättast tar sig dit?
 
Gå av tåget i Kallhäll, gå uppför trappan, ta höger, gå rakt fram över torget tills du slår huvudet i en vägg. Väggen är en av fyra väggar på folkets hus!
 
Ett annat tips är att åka i vagnen längst fram i tåget. Ser du andra som bär omkring på kameraväskor och ser väldigt trevliga ut så är dom säkert påväg till Kallhäll.
 
ja det är ju förståss ett sätt.
Men nu har jag den lilla egenheten att jag oftast kommer väldigt mycket tidigare än alla andra.
Så troligen kommer jag att sitta rätt ensam i min vagn :)
 
Senast ändrad:
PerFogelberg skrev:
Ett annat tips är att åka i vagnen längst fram i tåget. Ser du andra som bär omkring på kameraväskor och ser väldigt trevliga ut så är dom säkert påväg till Kallhäll.

fan va jobbigt om dom inte är trevliga då =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.