Annons

Gratis kurs för dig som känner dig osäker inom något fotoområde?

Produkter
(logga in för att koppla)
Några har bokat de platser som blev lediga, så nu är kursen full tecknad! Vi ses kl. 13.00 :)

LeadHead skrev:
Vore det inte lämpligt om Fotosidan Crew kunde fixa ett eget forum för det här beundransvärda initiativet?

Jag startade från början tråden under "Övrigt om foto", nu är den flyttad till "Fotokompis". Jag vet inte varför.

Jag hoppas tråden syns här även för dom som ännu inte sett den, för den kommer ju att löpa på i höst också med nya kurser, och repris på kurser.
 
Start tack för ert engagemang!

Jag vill tacka er alla för den enorma respons ni givit på dessa kurser. Och i synnerhet den positiva feedback ni gav i utvärderingsenkäten i dagens kurs. Det triggar mig och lärarna. Det ni gillar, gillar vi att fixa. Det är ni dom gör det!

Ett stort tack till Olle för ett bra jobb!

PS: Hur skulle ni gjort för att exponera denna bild med blixt? :)
 

Bilagor

  • olle.jpg
    olle.jpg
    18.7 KB · Visningar: 355
Sicken höjdardag!
Nyss hemkommen med huvudet fullt med nya kunskaper.
Önskar jag hade haft lite utskrifter att bläddra i på bussen hem för att bringa ordning i oredan i knoppen.Men en god natts sömn ska väl greja det :eek:)

Tusen tack för ert engagemang!
Carola
 
Kanske räckte inte ledtalet, eller hade jag fel bländare..? I detta fall kan jag skylla på blixtens ledtal, men jag är urusel på blixt, det är inte min grej, men i bland måste man ;)
 

Bilagor

  • alla.jpg
    alla.jpg
    23.9 KB · Visningar: 477
Hustomten skrev:
Kanske räckte inte ledtalet, eller hade jag fel bländare..? I detta fall kan jag skylla på blixtens ledtal, men jag är urusel på blixt, det är inte min grej, men i bland måste man ;)

Säkert en sån där Nikon, för det blev ni väl varnad för va? =D
 
Hustomten skrev:
pdf-filer på kursmaterialet kommer. Jag lovar att tjata på lärarna ;)


UNDERBART!

Jag satt här som Madicken och tjurade medan ni andra fick åka tåg och sitta och lyssna på impressangta fotohemligheter ;-)

Men då får jag lite kak-rester jag oxå, hurra!

/mie
 
Sommarkurs med grillning???

Många av er ville ha kurs även i sommar. En tanke (som jag blev tipsad om idag) är att då undvika specialämnen som kanske vissa skjuter in sig på, men missar om de är under sommaren.

Istället kan man köra repris i "lightversion" av Grundläggande Fototeknik I och II utomhus, men med andra lärare. Kanske kombinerat med grillning?

Kan det vara intressant tro?
 
Grillat är gott.. men jag har ju gått kurserna ju... Får man vara med ändå? Nu har ju min nya D70 landat i Stockholm också.. =D

Förresten inte visste jag att mina ögon var så blå... =S Beror på kameran va? Nikon ska det vara eller hur var det nu..? ;p
 
Om vi kör sommarkurs så kommer förstås alla att vara välkomna. Detta med en "lightversion" är dock bara en tanke än, det finns inget planerat.
lite teori, lite praktik och lite fest. Har ni andra tanker?

Färgfelen skyller jag på vitbalansinställningen. Jag borde ställt om den till det fasta blixtläget, men det glömde jag nog ;)
 
Hustomten skrev:
Kanske räckte inte ledtalet, eller hade jag fel bländare..? I detta fall kan jag skylla på blixtens ledtal, men jag är urusel på blixt, det är inte min grej, men i bland måste man ;)

Jag kanske skulle ha en liten kurs i Blixtfotografering?? ;-)

/Adam
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.