ANNONS
Annons

Gratis kurs för dig som känner dig osäker inom något fotoområde?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tycker att det låter som en lysande idé med en "light-version" med tanke på min nya kamera och mitt gamla minne.. Kommer iaf ihåg (nästan varje gång) vad jag ska svara när det ringer på jobbet... =D

Aha! Kommer du ihåg vad du hade den inställd på? Tycker det blev fint med så blå, då kan man ju "fuska" utan att fuska så att säga... *snurrigt värre* =)

Tack förresten Proboarder för komplimangen! *ler sött* =)

potion skrev:
Tycker att det låter som en lysande idé med en "light-version" med tanke på min nya kamera och mitt gamla minne.. Kommer iaf ihåg (nästan varje gång) vad jag ska svara när det ringer på jobbet... =D

Aha! Kommer du ihåg vad du hade den inställd på? Tycker det blev fint med så blå, då kan man ju "fuska" utan att fuska så att säga... *snurrigt värre* =)

Tack förresten Proboarder för komplimangen! *ler sött* =)

Du är 18 år yngre än jag och säger du har ett "gammalt minne" ;) Hur skulle jag minnas en vitbalansinställning på en bild gjord i går ;) *hehe*

Jag skall kolla i EXIF i kväll :)

Re: Sommarkurs med grillning???

Hustomten skrev:
Många av er ville ha kurs även i sommar. En tanke (som jag blev tipsad om idag) är att då undvika specialämnen som kanske vissa skjuter in sig på, men missar om de är under sommaren.

Istället kan man köra repris i "lightversion" av Grundläggande Fototeknik I och II utomhus, men med andra lärare. Kanske kombinerat med grillning?

Kan det vara intressant tro?

Tycker att det låter som en strålade idé, när ? :)

Kan förövrigt bistå i grillningen, i nuläget är mina matlagningskunskaper avsevärt bättre än mitt plåtande.

/Johnny

Hittar du det inte så får jag väl prova mig fram.. =) Det lär ju bli en del exprimenterande med nya kameran kan jag gissa... =D

Mitt minne åldras nog i förtid tror jag (Alzheimers light speed syndrome?).. eller också behöver jag bara semester.. *skrattar*

potion skrev:
Mitt Tycker att det låter som en lysande idé med en "light-version" med tanke på min nya kamera och mitt gamla minne.. Kommer iaf ihåg (nästan varje gång) vad jag ska svara när det ringer på jobbet... =D

Det du pratar om tro jag inte har att göra med minnets åldrande utan snarare det beryktade fenomenet "teflonminne". Lider själv av det och har väldigt svårt att få nya saker att riktigt fästa innanför skallbenet.

Förövrigt tycker jag det där med en light-version med grillning är en toppenidé.

/Micke

*pustar ut*

Skönt med en riktig diagnos.. =P
Låter som en rimlig förklaring faktiskt.. Hur uppkommer det då? Antar att jag jobbar för mycket.. fritid, vad är det..? =S

Re: Fota på stan med kurskompisarna?

Hustomten skrev:
På måndag har jag tänkt fota lite inne i stan. Då kom jag på att vi kanske skulle kunna göra en gemensam aktivitet för oss kursare. Ett sätt att öva lite och inte minst att lära känna varandra mer.
Så här såg det ut den dagen. Jag är inte lika snabb som digitalfotograferna med bilderna.

Bilagor

• fototraff.jpg
    fototraff.jpg
    42 KB · Visningar: 568
Re: Re: Fota på stan med kurskompisarna?

=D oh. ska ta och kasta mig över kursmaterialet nu när man inte kunde gå på kursen.

PerFogelberg skrev:
Så här såg det ut den dagen. Jag är inte lika snabb som digitalfotograferna med bilderna.

men till slut får man några foton framkallade..
emilia :)

Bilagor

• emilia.jpeg
    emilia.jpeg
    20.6 KB · Visningar: 529
Jag kan tyvärr inte gå på den praktiska delen av Grundläggande fototeknik II, så min plats står nu till förfogande.

/Petter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar