Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej, för sjutton! Välkommen Torun! Här är det bara att gissa vilt. Men gissar man rätt måste man ladda upp nästa gåtbild - och gärna snabbt, så att det blir några tusen sidor till innan Midsommar! :)
 
Ta-da-da!
Jag har just förfriskat mig med en kopp kaffe och kom ihåg att den f.d. östtyska staden heter Jena.
Där fanns det som bekant en man som ville kamma sin bena. Hade KAM, fast han inte behövde den. Han var ju skallig.
Du fortsätter, Torun! Håll grytan kokande!
Hela bilden bifogas här.
 

Bilagor

  • resize wizard-1.jpg
    resize wizard-1.jpg
    61.1 KB · Visningar: 100
Ja det där var väl nybörjartur förmodar jag. Har aldrig lagt in en bild i forumet tidigare. Hur gör jag? Använder jag bifoga fil här nere blir det väl bara en länk eller?

Har en bild redo.

Torun
 
Din bild måste vara rejält liten. 400 pixlar på längsta sida och mindre än 102 kb. Sedan länkar du bara via 'Browse'. Det blir inte en link, utan din bild kommer upp, ok? (Alltså, när du klickar på 'browse' kommer du till dina bilder och då är det bara att välja din bild. - Öh, förklarar jag begripligt nu?)
 
Jag tror att jag förstår. Provar och ser om det går.

Nej - bilden kom inte med!

Har kollat att bilden är liten nog, så vad kan det då bero på?
 
Senast ändrad:
Hm, om du klickar 'browse', väljer din bild och klickar 'open' - och så registrerar svaret måste det funka. Är du säker att bilden inte är för stor? (I Photoshop kan du tex. gå till 'Help' och 'Resize Image' - eller vad det heter på svenska.)

Uff, då vet jag inte vad det är. Kanske något snille här, någon som har studerat :), kan säga vad Torun ska göra?
 
Nytt försök...

Nähä - den är 44 kb stor 386x313 pixlar.

Någon annan som känner sig manad får väl lägga in en bild, men jag skulle gärna vilja förstå varför det inte fungerar.
 
beskriv exakt vad du gör så kanske vi kan hitta felet. vad får du för felmeddelande?

Om filen har fel storlek så får man ett felmeddelande som säger så.
 
Haha - ja det skulle ju bli intressant - kanske.

Va - varför gick det den här gången?

Varsågod och gissa.
 

Bilagor

  • valnöt detalj.jpg
    valnöt detalj.jpg
    44.6 KB · Visningar: 70
Kan bara gissa på en bulle, men är det inte ett bakverk av något slag så får du ge oss en ledtråd. Det ser ju hopplöst rynkigt ut - värre än min nuna i spegeln! - och så det onaturligt röda därtill.
 
Markus har varit inne på rätt spår, och nu även du Birgitta. Det är något som går att äta, om än inte just det som syns i bild.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.