Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
hehe "kärra med tält" är rätt. Jag tror du menar tuctuc. denna är från indien. tråden är din.
 

Bilagor

  • 3.jpg
    3.jpg
    89.7 KB · Visningar: 112
JonasII skrev:
Ny regel?:

Har ingen ny bild laddats upp inom 12 timmar så faller det på första person som känner för det.
I "Gissa platsen-tråden" har jag för mig att vi tillämpar en 24-timmarsregel.
12 timmar kan vara lite kort om man, t ex, råkar gissa rätt sent på kvällen och vill gå och lägga si för att på morgonen åka till jobbet där man inte har tillgång till sina bilder.
---/Thomas
 
TA0 skrev:
I "Gissa platsen-tråden" har jag för mig att vi tillämpar en 24-timmarsregel.
12 timmar kan vara lite kort om man, t ex, råkar gissa rätt sent på kvällen och vill gå och lägga si för att på morgonen åka till jobbet där man inte har tillgång till sina bilder.
---/Thomas

24 timmar värkar bättre tycker jag. Man kan ju behöva ut och ta bilden också.
 
Jag tycker att det handlar om "ger man sig in i leken får man leken tåla", och då går argumenten om hur man gissar sent på kvällen bort. Regler är ju just regler, och kan man inte hålla 12 timmar kanske man inte ska gissa sent på kvällen. Bara vad jag tycker; gissar man borde man vara hyfsat redo att lägga upp en bild också...
 
Håller med Jonas. Med 24 timmar tappar tråden tempo. Gissar man tycker jag att man borde ha en bild hyfsat redo eller vara beredd att lämna över.
 
men...det är ju bara en tråd i ett nätforum...behövs det verkligen en massa tidsregler för att få posta?

Om man gissar på en bild så måste man ju kolla av tråden för att se om man gissat rätt. om man inte kollar av tråden ska ju inte andra behöva vänta ett dygn för att få fart på tråden igen. använd artighet sunt förnuft istället så går det bra att posta.

Bra Birgitta! jag gissar på ett diskställ :)
 
Jag har fullständigt missat att jag svarat "rätt" och håller med, 24 timmar sedan är det öppet för vem som helst. Så Birgitta gjorde helt rätt ;0)
Jag ska dessutom för protokollet sanningsenligt säga att jag absolut INTE menade en tuctuc utan en släpkärra med inbyggt tält för campingbruk. Som en husvagn, fast med tält, typ ;0)
Så var'e mä dä

mvh/Ove
 
Ledtråden innehåller en liten visdom för de flesta fotografer: nästan alla har en sådan tingest liggande någonstans (även om dom inte behöver den längre). Det var helt onödigt att åka ända till Indien för att plåta den! Dumma mig.
 
Visserligen, men beklagligtvis fel ändå. Bilden är en ganska ordentlig förstoring får jag kanske tillägga.
Jag minns också en man i en liten stad i f.d. Östtyskland som hade en sådan, fast han inte alls behövde den, när allt kom omkring.
 
Har snubblat över den här tråden. Måste man registrera sig på något sätt för att få gissa? Orkar inte läsa alla de över tusen sidorna...

Torun
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.