Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Gissa motivet igen
- Trådstartare AnWi
- Start datum
TA0
Aktiv medlem
I "Gissa platsen-tråden" har jag för mig att vi tillämpar en 24-timmarsregel.JonasII skrev:
Ny regel?:
Har ingen ny bild laddats upp inom 12 timmar så faller det på första person som känner för det.
12 timmar kan vara lite kort om man, t ex, råkar gissa rätt sent på kvällen och vill gå och lägga si för att på morgonen åka till jobbet där man inte har tillgång till sina bilder.
---/Thomas
Sköldpadda
Aktiv medlem
TA0 skrev:
I "Gissa platsen-tråden" har jag för mig att vi tillämpar en 24-timmarsregel.
12 timmar kan vara lite kort om man, t ex, råkar gissa rätt sent på kvällen och vill gå och lägga si för att på morgonen åka till jobbet där man inte har tillgång till sina bilder.
---/Thomas
24 timmar värkar bättre tycker jag. Man kan ju behöva ut och ta bilden också.
JonasII
Aktiv medlem
Jag tycker att det handlar om "ger man sig in i leken får man leken tåla", och då går argumenten om hur man gissar sent på kvällen bort. Regler är ju just regler, och kan man inte hålla 12 timmar kanske man inte ska gissa sent på kvällen. Bara vad jag tycker; gissar man borde man vara hyfsat redo att lägga upp en bild också...
ExplorerJonsson
Aktiv medlem
Men på 24timmar kan man faktiskt hinna till indien och tillbaka för att lägga upp en ny bild
Det hinner man inte riktigt på 12timmar.
Det hinner man inte riktigt på 12timmar.
gitte edelman
Aktiv medlem
M Kihlén
Aktiv medlem
men...det är ju bara en tråd i ett nätforum...behövs det verkligen en massa tidsregler för att få posta?
Om man gissar på en bild så måste man ju kolla av tråden för att se om man gissat rätt. om man inte kollar av tråden ska ju inte andra behöva vänta ett dygn för att få fart på tråden igen. använd artighet sunt förnuft istället så går det bra att posta.
Bra Birgitta! jag gissar på ett diskställ
Om man gissar på en bild så måste man ju kolla av tråden för att se om man gissat rätt. om man inte kollar av tråden ska ju inte andra behöva vänta ett dygn för att få fart på tråden igen. använd artighet sunt förnuft istället så går det bra att posta.
Bra Birgitta! jag gissar på ett diskställ
Vevo
Aktiv medlem
Jag har fullständigt missat att jag svarat "rätt" och håller med, 24 timmar sedan är det öppet för vem som helst. Så Birgitta gjorde helt rätt ;0)
Jag ska dessutom för protokollet sanningsenligt säga att jag absolut INTE menade en tuctuc utan en släpkärra med inbyggt tält för campingbruk. Som en husvagn, fast med tält, typ ;0)
Så var'e mä dä
mvh/Ove
Jag ska dessutom för protokollet sanningsenligt säga att jag absolut INTE menade en tuctuc utan en släpkärra med inbyggt tält för campingbruk. Som en husvagn, fast med tält, typ ;0)
Så var'e mä dä
mvh/Ove
gitte edelman
Aktiv medlem
Inte ett diskställ!
gitte edelman
Aktiv medlem
Ledtråden innehåller en liten visdom för de flesta fotografer: nästan alla har en sådan tingest liggande någonstans (även om dom inte behöver den längre). Det var helt onödigt att åka ända till Indien för att plåta den! Dumma mig.
gitte edelman
Aktiv medlem
Inte skoborste heller, beklagar. Du attackerar fel ända, om jag får uttrycka mig så.
gitte edelman
Aktiv medlem
Nope, inte paraplyställ. Nu träffade du både för högt och för lågt, lustigt nog.
gitte edelman
Aktiv medlem
Visserligen, men beklagligtvis fel ändå. Bilden är en ganska ordentlig förstoring får jag kanske tillägga.
Jag minns också en man i en liten stad i f.d. Östtyskland som hade en sådan, fast han inte alls behövde den, när allt kom omkring.
Jag minns också en man i en liten stad i f.d. Östtyskland som hade en sådan, fast han inte alls behövde den, när allt kom omkring.